Reģistrēties?

MEKLĒTĀJS UN ATRADĒJS

Labprāt uzklausīsim jūsu mūziku —
sūtiet to mums!

Dziesmas, kas jādzird šonedēļ 16/06

Intro, 2013. g. 16. jūnijā

Washed Out — It All Feels Right

Šī gada plašo albumu klāstu augustā veiksmīgi papildinās arī Washed Out, kurš pirms diviem gadiem izdeva savu debijas plati. Toreiz albuma novērtējums bija dažāds, kāds to novērtēja augsti, kāds zemu, bet tas palīdzēja Ernestam Grīnam iegravēt savu vārdu chillwave mākslinieku vidū. Pirmais vēstnesis no gaidāmā ieraksta Paracosm rada iespaidu, ka pēdējā laikā viņš ir iepazinies ar Tame Impala veidīgo psihedēliju un nolēmis to sajaukt ar sev raksturīgajām sapņainajām skaņām. Chillwave motīvi ir ieturēti lirikās — vieglums, miers un vasara, bet muzikāli izjūta, ka tas ir Washed Out parādās vien tuvāk piedziedājumam. Pārmaiņas noteikti neliek vilties, bet tikai un vienīgi ar nepacietību liek gaidīt vēl vienu albumu šajā vasarā.

/Staņislavs Fisenkovs/

Empire of the Sun — DNA

Spriežot pēc otrās dziesmas, ko Empire of the Sun piedāvā no sava drīzumā gaidāmā albuma Ice on the Dune, puiši ir pamatīgi aizrāvušies ar dejojamu popmūziku. DNA ir pārpildīts ar eksplodējošiem sintezatoriem un himnisku piedziedājumu, tādēļ noteikti patiks arī tiem, kas līdz šim par duetu neko nav zinājuši. Dziesmai ir ļoti liels potenciāls kļūt par deju grīdu grāvēju, un es jau tagad varu iztēloties, kā milzīgs pūlis lec kājās un dzied līdzi Be my, be my DNA. Daudzus Empire of the Sun cienītājus šāds muzikāls virziens savukārt varētu skumdināt un likt pieminēt komercializāciju, taču pagaidīsim 24. jūniju, kad oficiāli būs pieejams viss albums, un tad dzirdēsim, vai šāds solis bijis pareizs vai nē.

/Jana Udovenko/

Bayou — Varsity Jacket

Lai gan Bayou ir pavisam jauns mūzikas projekts, kas tikai šonedēļ izdevis debijas singlu, aiz tā stāvošais Harijs Ešhērsts mūzikas industrijā nebūt nav jaunpienācējs. Pēdējo gadu laikā viņš ir rakstījis tādiem nozīmīgiem mūzikas medijiem kā Pitchfork un Drowned in Sound, kā arī BBC albumu apskatu sadaļai, un vienlaikus bijis līdzīpašnieks ierakstu kompānijai Double Denim, kuru kontā ir vairākas relīzes no ļoti interesantiem māksliniekiem. Tam klāt nāk arī iepriekšējā pieredze variākos nu jau neeksistējošos muzikālos projektos, tāpēc varbūt nav nemaz tik pārsteidzoši, ka abas pieminētajā singlā iekļautās dziesmas atstāj debijas singliem neraksturīgu pabeigtības izjūtu. Šonedēļ publiskotajā Varsity Jacket dzirdamais delikātais indie pop nav atklājis kādu jaunu teritoriju mūzikas kartē — to klausoties uzreiz nāk galvā salīdzinājumu ķēde (Toro Y Moi, Jai Paul, Chad Valley, NZCA/Lines un varētu vēl turpināt) — bet Bayou noteikti ir kārtējais spilgtais pieteikums no šķietami neizsīkstošās Londonas jauno grupu krātuves.

/Lauris Anstrauts/

Marika Hackman — Bath Is Black (Hackman remix)

Paskatoties uz remiska autoru, sākotnēji varētu padomāt, ka jaunā angļu dziesminiece Marika Hekmane savu dziesmu apstrādājusi pati. Īstenībā, pie darba pielikts viņas brālis, kas folka skaņās ieturēto Bath Is Black ir pārvērtis par elektronisku gabalu ar 80. un 90. gadu vēsmām. Pieliekot bītus un sintezatorus, viņam ir izdevies mainīt dziesmas raksturu un padarīt to melanholiskāku, kas lieliski piestāv dziesmas vārdiem The bath is black and the soap is old, You're turning the hot tap but the water is cold. Brīžiem gan melanholijā paspīd arī kāds saules stariņš un dziesma uzņem dejojamus apgriezienus. Dziesmas oriģinālo versiju atradīsiet Marikas Hekmanes debijas EP platē That Iron Taste, savukārt šo remiksu varat iegūt par brīvu viņas SoundCloud profilā.

/Jana Udovenko/

Hebronix — Viral

Daniela Blumberga aiziešana no britu deviņdesmito gadu mūzikas atdzīvinātājiem Yuck mani atstāja diezgan noskumušu, jo no šī kolektīva biju gaidījis lielas lietas nākotnē, bet laikam jau nav ko kreņķēties — dzīve turpinās. Pārējie Yuck dalībnieki ir apņēmušies turpināt iesākto bez viņa, savukārt pats Blumbergs nekavējoties ir radījis jaunu projektu Hebronix. Tā singls Viral gan skan pieklusinātāk par Yuck ierasti roķīgo skanējumu (tiesa gan ne tik pieklusināti, kā cits Blumberga solo projekts Oupa), tomēr Blumberga balss ir palikusi tāda pati un arī deviņdesmito ietekmes līmenis nav mazinājies, līdz ar to šīs grupas cienītāji gan jau nebūs vīlušies. Varbūt, ka Blumberga aiziešana no Yuck pat ir pozitīvs fakts, jo, ja pieņem, ka atlikušie Yuck dalībnieki tiešām spēs pienācīgi turpināt iesākto bez sava bijušā līdera, būsim vienas labas grupas vietā ieguvuši veselas divas.

/Lauris Anstrauts/

Smith Westerns — Idol

Ja jau rakstīts par abiem iepriekšējiem Smith Westerns gaidāmā albuma singliem, tad neredzu iemeslu neizcelt arī trešo un, iespējams, pēdējo pirms albuma izdošanas — Idol. Arī šoreiz ir meklējamas atsauces uz septiņdesmito gadu mūziku, kas visticamāk jau palīdz izprast to, kāds kopumā var izklausīties trešais ieraksts, tomēr, grimstot mūzikas vēsturē, mūs pavada Smith Westerns raksturīgās pazīmes, kuras esam iepazinuši jau iepriekš. Viena no tām ir Kullena Omori vokāls, viņš pats nesen kādā intervijā apstāstīja arī albuma tapšanas procesu. Lielākoties viss esot palicis pa vecam, vienīgi kopš 2009. gada puišiem pirmo reizi bijis liels brīdis atpūtai, kas atstājis vislielāko iespaidu uz šīs plates tapšanu. Ļoti ceram, ka iespaids būs bijis pozitīvs un arī pēc divām nedēļām pieejamais dziesmu kopums būs baudāms.

/Staņislavs Fisenkovs/

Disclosure — You & Me (Flume remix)

Neesošajā eRoka redakcijā jau neskaitāmas reizes esmu izteikusi savu sajūsmu par Disclosure, kas dažiem šķiet arī visai nesaprotama, taču es ticu, ka šie jaunie čalīši ir pelnījuši visus slavinājumus. Ne vienu vien slavinājumu pelnījis arī jaunais austrāliešu elektroniskās mūzikas producents Hārlijs Strītens jeb Flume. Viņš jau paspējis sacelt ap sevi lielu brēku arī ārpus dzimtenes robežām, tādēļ tikai likumsakarīgi, ka abi daudzsološie mūzikas projekti nu klausāmi vienā gabalā. Flume ir parūpējies par Disclosure singla You & Me remiksēšanu, un jāatzīst, ka viņam no tā ir sanācis uztaisīt pamatīgu bombu, kuru viņš pats dēvē par orchestral crunkwave. Tādu definējumu dziesmas skanējums izpelnījies, jo Flume tai pievienojis orķestra pavadījumu, kas klausītājus aizved līdz dziesmas kulminācijai ar pulsējošiem bītiem, skanošām ķēdēm un crunk mūzikai raksturīgo spēcīgo baslīniju.

/Jana Udovenko/

Tavs komentārs