Reģistrēties?

MEKLĒTĀJS UN ATRADĒJS

Labprāt uzklausīsim jūsu mūziku —
sūtiet to mums!

Nedēļas dziesmas 27/03

Staņislavs Fisenkovs, 2014. g. 27. martā

The Black Keys — Fever

Vairāk brīvā laika nekā ierasts starp albumiem šoreiz nolēma paņemt daudziem jau labi zināmie The Black Keys. Pēdējo trīs gadu laikā Dens Auerbahs turpināja sevi attīstīt producenta ampluā, palīdzot daudziem, piemēram, Dr. John un Lanai Del Rejai. Savukārt bundzinieks Patriks Kērnijs galvenokārt turpināja darīt savu ierasto darbu, spēlējot bungas blakusprojektos, taču paguva iepazīt arī producenta amatu. Šajā laikā viņi savā virzienā paguva arī dzirdēt asus vārdus no Džeka Vaita, kurš apgalvoja, ka Auerbahs ar kolēģi viņu esot visu savu karjeru kopējuši. Par kopēšanu, visticamāk, būtu grūtāk runāt jaunā singla Fever kontekstā. Ar jauno skanējumu viņi nav nolēmuši doties atpakaļ pie kārtīga blūzroka, bet gan paplašinājuši savas iespējas un radījuši kaut ko patīkamāku un  tajā pašā laikā kvalitatīvu. Fever liela nozīme ir piešķirta taustiņiem, ierasto skaļo ģitāru noliekot fonā. Labi skan basģitāra un jāpiebilst, ka arī vokālam nav ne vainas. Jūtams producenta Danger Mouse ieguldījums un prātā nāk arī viņa februārī izdotais Broken Bells albums. Nedaudz izmainījušies, The Black Keys ir atpakaļ un, šķiet, ka šogad viņus mēs dzirdēsim vēl daudz.

Carnival Youth — Brown Eyes And All The Rest

Starp pašmāju jaunajiem māksliniekiem aizvadītajā gadā vislielāko uzmanību izpelnījās Carnival Youth. Paguvuši iesildīt Instrumentus un Mainekk, uzspēlēt festivālos, kā arī nedaudz pabraukāt pa Eiropu un Baltiju, puiši ir gatavi mūs iepriecināt ar debijas ieraksta izdošanu. Pirmais vēstnesis Never Have Enough bija visnotaļ izdevies un nokļuvis līdz pat Dānijai, kur bija saklausāms Carslberg reklāmā. Mūsu uzmanībai šoreiz tiek piedāvāts Brown Eyes And All The Rest, kas līdzīgi kā Never Have Enough, iepriekš dzirdēts vien demo versijā. Viņi piedāvā jauneklīgu, bet kvalitatīvu indie mūziku, kādu, šķiet, mēs no vietējiem esam gaidījuši jau labu laiku. Jācer, ka plaši izskanēs viņu vārds arī šoreiz, jo viņi to ir pelnījuši

tUnE-yArDs — Water Fountain

Ar visai krāšņu dziesmu Water Fountain šonedēļ mūs iepriecina arī Merila Garbusa jeb tUnE-yArDs. Tie, kuri būs dzirdējuši iepriekšējos divus viņas un basista Neita Brenera albumus, pārsteigti nebūs. Viņi turpina radīt enerģisku mūziku un spēlēties ar pie rokas esošiem instrumentiem un priekšmetiem. Dziesmu galvenokārt veido tieši spēle ar perkusijām, vēlāk pieslēdzoties basam, sintezatoram un, protams, Merilas balsij. Grūti būtu sajaukt šo ar kāda cita mākslinieka daiļradi, un priecē tas, ka tiek turpināts attīstīt šo izveidoto, citiem neraksturīgo skanējumu arī nākamajā platē, kas tiks izdota jau visai drīz — maija sākumā.

Avey Tare's Slasher Flicks — Strange Colores

Aprīļa sākumā savu solo karjeru ar jaunu albumu papildinās viens no Animal Collective dalībniekiem — Avey Tare jeb īstajā vārdā Deivids Portners. Otro plati viņš izdos jau kā Avey Tare’s Slasher Flicks, kur viņam piebiedrojas taustiņnieks no Dirty Projectors un bundzinieks no Dan Deacon, Ponytail, kā arī Boredoms. Pirmais singls Little Fang bija neraksturīgs Animal Collective pēdējā laika skanējumam, tas bija viegls, melodisks un prātā paliekošs skaņdarbs. Strange Colores tam jau atbilstu vairāk — reibinošas balsis, priekšplāns sintezatoriem un psihodēlija. Abi atstāj patīkamu iespaidu, bet šobrīd to cilvēku viedokļi, kuri jau paguvuši noklausīties ierakstu, dalās.

Rae Morris — Do You Even Know?

Vairākkārt esam rakstījuši par jauno dziesminieci Rae Morisu, un šonedēļ viņa mums ir devusi vēl vienu iemeslu to darīt. Turpinot gatavošanos debijas albuma izdošanai, līdz mums ir nonācis Do You Even Know? Kopš savas darbības uzsākšanas viņa ir mainījusies un kļuvusi nopietnāka, kas atspoguļojas daiļradē, kura šobrīd ir tumšāka. Ja agrāk viņa centās rakstīt mūziku, ko viņa varētu spēlēt vienatnē, tad šis un gada sākumā izdotais Skin jau pieprasa grupas līdzdalību. Viņa atļaujas bagātināt skanējumu ar elektronikas elementiem, stīgu aranžējumiem, kaut gan agrāk lieka uzsvaru uz klavieriem. Spēku nav zaudējusi balss, kas Do You Even Know? apdzied cilvēka iekšējo skaistumu. Pirms divām nedēļām mākslinieci sastapām arī Brikstonas akadēmijā, kur viņa darbojās kā iesildošā māksliniece. Toreiz tika atskaņots arī šis skaņdarbs, kas dzīvajā izklausās jaudīgāk nekā ierakstā. Viņa neapšaubāmi ir augusi un būs interesanti to visu redzēt plates formātā.

Tavs komentārs