Reģistrēties?

MEKLĒTĀJS UN ATRADĒJS

Labprāt uzklausīsim jūsu mūziku —
sūtiet to mums!

Positivus 2018 pirmās dienas apskats

Lauris Anstrauts, 21. jūlijā

Esam jau iesākuši šī gada Positivus otro dienu, bet dzīvā atmiņā vēl ir pirmās dienas koncerti, tāpēc turpmākajās rindās atskatīsimies uz vakardien un vakarnakt redzēto.

Festivāla galveno skatuvi vakar atklāja Igauņu dziedātājs NOËP, kurš šobrīd ir viena no kaimiņvalsts populārākajām popzvaigznēm un, acīmredzot, ir itin populārs arī Latvijā, jo uz viņa koncertu bija sapulcējies visai ievērojama izmēra pūlis. Uz skatuves atrodoties vienam pašam ar sintezatoriem un citiem elektroniskiem instrumentiem, viņam padevās kvalitatīvs popkoncerts, teicami iesildot publiku vakara galvenajiem māksliniekiem.

Uzreiz pēc tam uz otrās lielākās festivāla skatuves kāpa Edavārdi kopā ar daudziem maziem bundziniekiem — īpašī šim koncertam viņam uz pievienojas Andžejs Grauds ar saviem Rīgas Bungu Skolas audzēkņiem. Par Edavārdu koncertu kvalitāti Positivus festivāla apmeklētāji varēja pārliecināties jau pagājušajā gadā, un viņš nepievīla arī šoreiz, mazāk nekā stundas laikā izskrienot cauri visiem saviem lielākajiem hitiem. To lieliski papildināja jau pieminētie bundzinieki, dodot šīm dziesmām jaunu un iepriekš nedzirdētu skanējumu.

Paralēli šim koncertam uz Piena Svētku skatuves uzstājās Tallinn Music Week atvestie Afro Tallinn Beat Orchestra, kas festivālā ienesa afrodžeza vēsmas. Šis Tallinā radītais kolektīvs, ar dalībniekiem no dažādām valstīm, savā mūzikā ir ietekmējies no leģendārā nigēriešu afrodžeza meistara Fela Kuti, un šķiet, ka arī mūsu platuma grādos šāda mūzika cilvēkiem patīk, jo pie skatuves netrūka cilvēku, kuri aktīvi kustējās līdzi viņu ritmiem.

Pa to laiku uz galvenās skatuves savu koncertu jau uzsāka viena no vakara galvenajām māksliniecēm — zviedru popzvaigzne Tove Lo. Ar patīkami nepiespiesto attieksmi un atbalstu no lieliski spēlējošas pavadošās grupas viņa nodemonstrēja to, kā izskatās perfekts popmūzikas koncerts. Šķiet, ka to sajuta arī visi citi apmeklētāji, jo sanākušais pūlis bija ļoti atsaucīgs, augstāko punktu sasniedzot ar viņas lielākajiem hitiem Cool Girl un Habits (Stay High), kas izskanēja koncerta noslēgumā.

Vakara galveno mākslinieku statuss bija atvēlēts britiem Years & Years, un izskatījāš, ka viņi šo statusu atpelnīja. Publika vienlīdz silti sagaidīja gan dziesmas no Years & Years debijas albuma, gan jaunāka albuma materiālu, un šķiet, ka viņi šobrīd ir sasnieguši patiešām lielu zvaigžņu statusu, jo publika bija krietni aktīvāka nekā viņu koncertā 2016. gada Positivus. Grupas solistu Olliju Aleksanderu uz katra soļa pavadīja vairāki dejotāji, kas pastiprināja koncerta vizuālo izskatu, un, lai gan viņu mūzika varbūt nav pati interesantākā, viņi patiešām spēja radīt grandioza koncerta sajūtu.

Daudziem gan vakara galvenā mākslinieka statuss bija atvēlēts ansim, līdz ar to pie nelielās Piena Svētku skatuves bija pat nedaudz grūti iespiesties pozīcijā, kas ļautu koncertu ne tikai dzirdēt, bet redzēt. Kā paziņoja pats mākslinieks, šī bija tikai pirmā daļa no viņa koncerta, turpinājumam sekojot nākamajā dienā uz festivāla otrās skatuves, un tas daudzus droši vien iedrošināja doties uz abiem anša koncertiem, jo kļuva skaidrs, ka katrs no tiem būs atšķirīgs. Piektdienas vakara koncertā lielāks uzsvars tika likts uz gabaliem no viņa agrākajiem ierakstiem, kurus gan publika zinājia tikpat labi, kā jaunako materiālu, aktīvi bļaujot līdzi teju katrai rindiņai. Tikmēr uz skatuves kā īpašie viesi viņam pievienojās arī Ozols un Edavārdi, jau tā īpašo koncerta gaisotni padarot vēl īpašaku.

Pēc tā vēl iegriezāmies pie festivāla otrās lielākās skatuves, kur ar dīdžejsetu uzstājās Scratch Perverts, spēlējot gan jaunus, gan vecus hiphopa meistardarbus, tam pievienojot arī savu skrečošanu. Lai gan viņu spēlētā mūzika bija pat ļoti dejojama, nogurums tomēr ņēma virsroku pār dejotgribu, tāpēc devāmies pie miera, lai gatavotos festivāla otrajai dienai.

Foto: Gundars Zaburdajevs

Tavs komentārs