Reģistrēties?

MEKLĒTĀJS UN ATRADĒJS

Labprāt uzklausīsim jūsu mūziku —
sūtiet to mums!

Tev tas jāzina: 10 dziesmas no Editors

Gundars Zaburdajevs, 2013. g. 30. septembrī

Jau rītvakar uz Palladium Rīga skatuves kāps britu rokgrupa Editors. Lai parūpētos par klausītāju gatavību koncertam, esam sagatavojuši sarakstu ar 10 zīmīgām grupas dziesmām, kas noteikti būtu jānoklausās, lai atsvaidzinātu atmiņu par Editors spilgtākajiem brīžiem. Ja vēl neesi paspējis iegadāties biļetes, tās vēl pieejamas Biļešu servisa kasēs un http://www.bilesuserviss.lv.

Munich

Neapšaubāmi viena no grupas zināmākajām dziesmām, turklāt arī tikai viens no diviem singliem, kas Lielbritānijas dziesmu topā ticis līdz labāko desmitniekam. Pavisam noteikti, ka pat pēc diviem pēdējiem albumiem daudziem Editors joprojām visspilgtāk saistās ar viņu sākotnējo skanējumu. Munich to parāda visā krāsņumā.

Bullets

Ar savu agresīvo un ātro ievadu un tāpat raksturojamo piedziedājumu Bullets paskrien vienā elpas vilcienā — smejies vai nē, bet gluži kā bultas lidojums. Paredzams, ka šī bulta izskries cauri arī Palladium.

Blood

Vēl viens ļoti spilgts agrīno Editors paraugs, kurš uzkāpa līdz britu topa 18. vietai un kurā spilgti izceļas toreizējā dalībnieka Krisa Urbanovica ģitāras tonis. Turklāt Blood piedziedājums ir sasodīti lipīgs. To, vai dzirdēsim šo skaņdarbu arī Rīgā, gan garantēt nevar. Tiesa, pēdējos koncertos grupa šo dziesmu ir spēlējusi.

Fingers In The Factories

Vēl viens agrīnā Editors skanējuma pārstāvis, kas gan nekad nav izdots kā singls, taču regulāri tiek spēlēts koncertos, parasti noslēdzot programmu vai piedevas. Saraustītais ritms piedziedājumā tiešām rada iespaidu, ka kulminācija ir tuvu.

Smokers Outside the Hospital Doors

Komerciāli veiksmīgākais grupas veikums (septītā vieta Lielbritānijas singlu topā) un noteikti pelnīti. Lieliska dziesma no sākuma līdz beigām ar sirdi plosošu piedziedājumu — kurš gan nav kaut nedaudz vēlējies pagriezties atpakaļ un sākt visu no sākuma.

An End Has a Start

Lielā mērā skanot kā Munich reinkarnācija grupas otrajā albumā, An End Has a Start ir kā Editors agrīnās daiļrades titulportrets. Ātras un izteiksmīgas ģitāras, dzīvi pulsējošs bungu bīts un ļoti zīmīgs teksts, kurš sākotnēji šķiet kā muzikālās daļas piedeva, bet patiesībā vēlāk atklājas kā kompozīcijas galvenā vērtība.

The Weight of the World

Šīs dziesmas parādīšanās Rīgas koncerta setlistē būtu visai liels pārsteigums (šogad spēlēta tikai vienu reizi pirms pāris mēnešiem), taču, lai iepazītu Editors, tā ir jānoklausās obligāti — nav daudz skaistāku un aizkustinošāku dziesmu par The Weight of the World.

Papillon

Zināmākais pārstāvis no Editors sintezatoru perioda jeb trešā studijas albuma In This Light and On This Evening. Monotonais ritms, kas skan gandrīz visas dziesmas garumā, var kaitināt, taču Papillon ir spējīga izturēt laika pārbaudi un pārņemt savā varā arī nedaudz vēlāk. Turklāt, visticamāk, tieši šī dziesma Palladium arī izskanēs kā pēdējā.

Eat Raw Meat = Blood Drool

Vēl viens gabals no trešā albuma, kas joprojām regulāri tiek izpildīts koncertos. Brīžiem var likties nesaprotams, neloģisks un neritmisks, taču dziesmas vidusdaļā līdz ar klavieru iesaistīšanos viss nostājas savās vietās, radot iespaidīgu skanējumu.

A Ton of Love

Un noslēgumā — jaunais Editors skanējums. Toms Smits aizved klausītājus atpakaļ 25 gadu senā pagātnē, kad iespaidīgu "Desire!" savas dziesmas piedziedājumā pirmo reizi izkliedza Bono, un parāda, ka jaunais grupas kodols pievēršas mūzikai no cita leņķa. Enerģiska dziesma enerģiskam koncerta sākumam.

Foto: Publicitātes foto

Tavs komentārs