The Mars Volta - Noctourniquet

The Mars Volta vienmēr ir bijusi viena no 2000o gadu ietekmīgākajām un eksperimentālākajām rokgrupām. Un ar katru ierakstu viņi ir gājuši uz priekšu, radot ko jaunu un nedzirdētu. Par Noctourniquet var teikt tāpat — kaut kas jauns un nedzirdēts no The Mars Volta. Pirmais, kam jau tika pievērsta uzmanība, bija lielā elektronikas izmantošana. Jau ieraksta sākumā The Mars Volta spēlē pilnīgi kaut ko nedzirdētu no viņu puses — The Whip Hand ar milzīgu varzu elektronikas un agresīvu piedziedājumu. Jā, ierakstā, līdzās enerģijai, ir ielikta zināma agresijas deva. Tālākajos skaņdarbos TMV sāk vairāk līdzināties viņu iepriekšējiem veikumiem — vairāk izmanto ģitāru un lieliskas melodijas. Īstenībā viss ieraksts ir pat diezgan melodisks, par spīti agresīvajam izpildījumam. Un trakie eksperimenti, kurus TMV ietilpināja garās kompozīcijās, šeit praktiski netiek izmantoti. Nē, skanējums ir eksperimentāls, bet kompozīciju uzbūves ir samērā vienkāršas, tāpēc lielu varzu ar vecajiem TMV faniem Noctourniquet atgrūž, bet atkal iegūst jaunus, vairāk elektroniskās mūzikas piekritējus. Atsevišķām dziesmām gan kompozīcijas ir mazliet interesantākas, piemēram, In Absentia, kura, līdzīgi kā progresīvajā rokā (vispār jau TMV skaitās kā progresīvā roka grupa), ir daudzdaļīga, un viena no labākajām šī ripuļa dziesmām. Ierakstā arī nav izmantotas TMV tik ļoti raksturīgās latīņamerikāniskās mūzikas intonācijas, kas padara šo ierakstu ne tik eksotisku.
Neņemot vērā atsevišķos mīnusus, ieraksts ir ļoti labs un klausāms. Un īstenībā, labi vien ir, ka TMV rada ko jaunu, jo vienveidība nekad nav nākusi par labu. Jā, tas ir vieglāks, neeksperimentālās mūzikas klausītājiem pieejamāks un elektroniskāks, kas brīžiem līdzinās Muse, varētu ielekt meinstrīma bedrē un pretendēt uz popalbumu. Bet vai tas tiešām ir popmūzikas ieraksts? Drīzāk, ka nē.
8/10