Trīs mūzikas startapi, kas izmainījuši pasauli

Pēdējo gadu laikā tehnoloģijas ir pamatīgi izmainījušas mūzikas industriju un veidu, kā mēs ar to saskaramies un izmantojam ikdienā. Paredzot, ka mūzikas un tehnoloģiju attiecības nākotnē tikai un vienīgi pastiprināsies, piedāvājam ieskatu trīs startapos, kas jau ir paspējuši revolucionizēt mūzikas industriju un padarījuši to pieejamāku un lietderīgāku jebkuram.
Zviedrijas mūzikas milzis — Spotify
Pagājušā gada oktobrī pasaules lielākā mūzikas straumēšanas platforma — Spotify — nosvinēja savu desmito pastāvēšanas gadu. Šajā nosacīti īsajā laika posmā, Spotify ir pilnībā izmainījis mūsu mūzikas klausīšanās paradumus un pamatīgi atvieglojis mūsu mīļāko dziesmu un mākslinieku sasniegšanu. Bet kā viņiem tas izdevās?
Martins Lorentzons un Daniels Eks, divi zviedru sērijveida uzņēmēji, bija pārliecināti, ka ir jābūt kādam labākam veidam, kā atrast un klausīties mūziku, tāpēc abi sāka brainstormot idejas par viņu nākamo biznesa iespēju, ko tagad mēs visi pazīstam jau ar vārdu “Spotify”.
Kopš tā laika Spotify ir kļuvis par vispopulārāko mūzikas straumēšanas pakalpojumu, piesaistot vairāk nekā simts miljonu maksas abonentu. Mūzikas fanu mīlēts, bet mūziķu nīsts — Spotify turpina savu uzvaras gājienu, piedāvājot arvien jaunas iespējas, kā pielāgot un atrast mūzikas saturu, kas atbilstu katra klausītāja vēlmēm.
Biļešu un koncertu paradīze faniem — Songkick
ajumti 21. gadsimta tehnoloģiju laikmetā. Kompāniju 2007. gadā dibināja Mets Džons un Īens Hogārts ar mērķi atvieglot mīļāko mākslinieku koncertu atrašanu. Šo divpadsmit gadu laikā jau vairāk nekā piecpadsmit miljoni mūzikas fanu visā pasaulē izmanto Songkick, lai pārliecinoši sekotu līdzi saviem iemīļotajiem māksliniekiem, vienmēr zinātu aktuālākos koncertus un ātri spētu nopirkt biļetes uz tiem.
Šī mūzikas industrijas platforma ir ļoti apjūsmota gan no mūzikas fanu, gan mūziķu puses. Mūzikas cienītājiem Songkick palīdz atklāt arvien jaunus koncertus un māksliniekus, kas uzstājas viņiem aktuālajās vietās. Pateicoties šim vieglajam un interesantajam biznesa formātam, uzņēmuma statistika rāda, ka tā klienti apmeklē koncertus pat divreiz biežāk, nekā viņi to darīja pirms gada.
Tikmēr mākslinieki iegūst arvien jaunus fanus un vairāk izpārdotus koncertu. Tā rezultātā, protams, arī lielāku peļņu.
Mūzikas un spēļu maģija — Harmonix
Domājams, ka mūzikas lomu un svarīgumu spēļu industrijā neapšauba neviens. Mūzikas industrija un spēļu tirgus jau sen iet roku rokā un turpina piedāvāt arvien jaunus veidus, kā jautri pavadīt brīvo laiku. To skaitā ir gan videospēles, kas ļauj kopā ar draugiem dziedāt un dejot līdzi iemīļotajiem skaņdarbiem, gan speciāli radīti spēļu automāti, kuri izveidoti par godu slaveniem mūziķiem, piemēram, Džimijam Hendriksam, gan vēl daudz citu radošu ideju, kā apvienot šīs pasaules.
Viens no mūzikas spēļu pionieriem — amerikāņu uzņēmums Harmonix Music Systems, kas tika dibināts 1995. gadā — vēl joprojām ir pārliecinošs tirgus līderis, regulāri nodrošinot mūs ar jaunām mūzikas izklaides spēlēm un programmām. Tieši viņi izveidoja nu jau pasaules slavu iemantojušās spēļu sērijas “Guitar Hero”, “Dance Central”, “Rock Band” un daudzas citas.
Harmonix jau darbojas vairāk nekā 100 cilvēku liela komanda, kura ar lielu entuziasmu un aizrautību strādā pie tā, lai spēļu tirgū ienāktu arvien jaunas un aizraujošas muzikālās spēles.