Breton - War Room Stories
Februāra pirmajā nedēļā klajā nāca Londonas multi-instrumentālistu Breton otrais ieraksts. No pirmā acu uzmetiena varēja saprast, ka apņemšanās neiet pirmā ieraksta iestaigāto taciņu ir sasniegusi vienu no saviem daudzajiem galamērķiem. Bet vai tā tiešām ir?
War Room Stories ir pirmais grupas mēģinājums ielikt savu skanējumu jaunos un līdz šim neapjaustos žanros. Jaunais ieraksts pats par sevi šķiet pārdomātāks galaprodukts, kurā ielikta doma katras melodijas niansēs. Kā vienkāršāk variēt ar materiāla dažādību? Pievienojot pēc iespējas vairāk sastāvdaļu un to Breton jaunajā materiālā netrūkst. Tieši tas, kas nepieciešams, lai radītu galvu reibinošu skaņu mikstūru 40 minūšu garumā.
Albuma singls Got Well Soon ir vienīgais, kas lielākā vai mazākā daudzumā ir saglabājis debijas ieraksta tumšo, mazliet dabstepa skarto skanējumu un vienlīdz labi būtu iederējies abos grupas ierakstos. Visās kompozīcijās (arī iepriekšminētajā) lielākoties figurē divas vadlīnijas. Sampli un taures, kam īpašs uzsvars ir Envy ritmos, gluži kā stūrakmeņi, jūtami atstājuši savas pēdas ik uz soļa. Envy var raksturot par stafetes jauno posmu, kas seko pēc tumšā indie popa debijas ieraksta. Pa laikam ieskanoties arī pa kādai kādai klavieru taustiņa radītai notij (Brothers), Londonas kolektīvs ir radījis festivāliem draudzīgu un dejojamu indie popa eksperimentu.
War Room Stories varbūt nesasniedz tāda līmeņa reakciju kā Other People's Problems, bet tas noteikti nav tālu no tā. Jebkādas domas par otrā ieraksta sindromu vajadzētu atlikt malā, jo šis nav kārtējais žanra ieraksts, bet gan ceļš, pašā tā sākumā, uz kaut ko jaunu.
7/10