TOPS – Sugar At the Gate
Ikviens sevi cienošs mūzikas portāls, iesākoties vasarai, sāk spriest par kandidātiem vasaras dziesmas titulam. Mediji cenšas prognozēt, kas kļūs par vasaras himnu, vai iesaka kandidātus šim godam. Arī Intro.lv rakstos ne reizi vien gadu laikā kāds skaņdarbs ir ieteikts kā lielisks papildinājums gaišākā un siltākā gadalaika skaņu celiņam. Šogad vasaras pleilistēm ir iespējams ieteikt arī veselu albumu — kanādiešu TOPS izdoto indie plati Sugar at the Gate.
Pēc iepriekšājās rindas izlasīšanas var rasties daudzi jautājumu, bet galvenais no tiem — vai tiešām ziemeļniekiem-kanādiešiem uzticēt šī gadalaika pavadījuma aizpildīšu. Atbilde uz to viennozīmīgi ir pozitīva, un grupas sekotājiem būs jau labi zināms, ka TOPS ir viens no kvalitatīvākajiem vārdiem indie mūzikā pēdējo gadu laikā. Lai ierakstītu savu trešo studijas albumu, viņi devās uz saules piepildīto Losandželosu, kas var kliedēt bažas, ka kārtīga vasara viņiem būtu sveša. No ASV dienvidrietumiem viņi atgriezās ar glītu vinilu dzeltenā krāsā, kurā ierakstīta nemazāk skaista un silta mūzika 36 minūšu garumā.
Sugar at the Gatene reizi nenogurdina, tajā ir sastopami gan lēnākas dziesmas, kuras paklausīties guļot kādā pļavā siltā vasaras dienā, gan ātrāki un skaļāki skaņdarbi, kurus šovasar diskotēkās gribētos dzirdēt ne reizi vien. Liela nozīme jaunajā ierakstā ir sintezatoriem, kuri brīžiem atgādina arī flautas skaņas, bet noslēdzošajā Topless skanošie taustiņi liekas kā atsauce uz Rjuiči Sakamoto astoņdesmito gadu ierakstiem. Brīžiem fona saklausāma arī bungumašīna, kas pastiprina elektronikas klātesamību, bet mājās netika aizmirstas arī ģitāras, kuras iesaistītas katrā skaņdarbā un lieliski iekļaujas kopējā skanējumā.
Neapšaubāmi lielākais spēks TOPS ieraksta noskaņas veidošanā ir grupas soliste Džeina Penija. Viņas augstais vokāls ir kļuvis jau viegli atpazīstams un uzreiz rada asociācijas ar šīs apvienības daiļradi. Šī apburošā balss viegli skanošai mūzikai uzklāj gana nopietnus teksts, brīžiem to darot visai rotaļīgā manierē. Tajos tiek lieliski notvertas mūsdienu jauniešu sociālās dzīves dažādie aspekti un sajūtas. Neizpaliek, protams, arī balādēm ierastākas rindas, bet Petals un Cutlass Cruiser ir lieliski piemēri, kā pavērst tekstus uz šai jauniešu paaudzei aktuālākiem jautājumiem. Abos minētajos skaņdarbos lieliski tiek apdziedāta it kā modernajā laikā vienmēr esošā saikne starp cilvēkiem, bet tajā pašā laikā tās neesamība.
TOPS trešais albums ir ieraksts, kuram, iespējams, būs jāļauj izskanēt vairāk nekā vienai reizei, lai to uztvertu pilnībā, lai arī tas ir visai viegls un īss. Šajā platē ir vismaz pāris pērles, kuras var pretendēt uz vasaras dziesmas titulu, un iegūt visai labas izredzes izcīnīt to kaut vai indie cienītāju acīs. TOPS nesabojā sava vārda labo slavu un turpina radīt ļoti kvalitatīvu indie rock un pop mūziku, kas ir žanri, kuri, šķietami, mūsdienās bija sevi jau izsmēluši. Tas ir lielisks solis uz priekšu, un gribētos cerēt, ka arvien vairāk cilvēku uzzinās par šiem kanādiešiem, kuri ir uzmanības vērti.
8/10