Reģistrēties?

MEKLĒTĀJS UN ATRADĒJS

TUVĀKIE NOTIKUMI

MARTS
28: Singapūras Satīns, Palladium koncertzāle
APRĪLIS
16: Ville Valo, Palladium koncertzāle
Viss kalendārs »
Labprāt uzklausīsim jūsu mūziku —
sūtiet to mums!

Septiņas svarīgākās Father John Misty dziesmas

Lauris Anstrauts, 2019. g. 6. augustā

Amerikāņu mūziķis Džošs TIlmans var lepoties ar nu jau visai garu karjeru, kuras laikā viņš ir paspējis gan uzspēlēt dažādās grupās — to skaitā arī indīfolka milžos Fleet Foxes — gan izdot astoņus albumus septiņu gadu laikā zem sava iepriekšējā skatuves vārda J. Tillman. Tomēr tā pa īstam viņa karjera ieskrējās ap šīs desmitgades sākumu, kad viņš nomainīja savu skatuves vārdu uz Father John Misty, līdz ar to pilnībā izmainot arī savu skatuves personību un daļēji arī spēlēto mūziku. Tāpēc ir visai loģiski, ka savos koncertos šobrīd viņš spēlē materiālu tikai no šī savas daiļrades posma, jo, galu galā, tieši šīs dziesmas ir atnesušas viņam pasaules slavu. Tā kā viņa pirmais koncerts Latvijā ir gaidāms jau pēc nedēļas, ieskatīsimies septiņās svarīgākajās dziesmās no viņa diskogrāfijas, lai sniegtu nelielu ieskatu tajā, ko varam sagaidīt 13. augusta vakarā Palladium koncertzālē.

Hollywood Forever Cemetery Sings (2012)

Šis tumša humora piepildītais stāsts par Tilmana attiecībām ar meiteni, kuru uzbudina intīmi sakari kapsētās, bija pirmais singls, ko viņš izdeva zem sava jaunā pseidonīma Father John Misty, tādējādi iezīmējot jaunas ēras sākumu viņa karjerā. Turklāt šķiet visai likumsakarīgi, ka tieši šī dziesma tika izvēlēta tam, lai pirmoreiz iepazīstinātu pasauli ar šo projektu, jo tā visai labi parāda to, ko no Father John Misty mūzikas būs iespējams sagaidīt nākotnē — lipīgas melodijas, skaistus aranžējumus un dīvaina humora piepildītus, bet vienlaikus dziļdomīgus tekstus. Tāpēc arī septiņus gadus vēlāk Hollywood Forever Cemetery Sings joprojām ir viena no Father John Misty spilgtākajām dziesmām, bez kuras neiztiek gandrīz neviens viņa koncerts.

Chateau Lobby #4 (in C for Two Virgins) (2014)

Lai arī visai lielu uzmanību mūzikas cienītāju vidū piesaistīja arī pirmais Father John Misty albums Fear Fun, tieši viņa otrais ieraksts I Love You, Honeybear bija tas, kas padarīja viņu par vienu no mūsdienu svarīgākajiem mūziķiem, un liels nopelns tajā ir arī šī albuma galvenajam singlam Chateau Lobby #4 (in C for Two Virgins). Tāpāt kā lielākā daļa pārējā albuma, arī šī dziesma ir veltījums viņa sievai un abu nesen noslēgtajai laulībai, izceļoties ar brutāli atklātu tekstu un atmiņā paliekošu mariači grupas aranžējumu. Tas viss to padarījis par vienu no šīs desmitgades spilgtākajām mīlas dziesmām, kā arī par dziesmu, kas daudziem (to skaitā šo rindu autoram) ir pirmā, kas nāk prātā, domājot par Father John Misty mūziku.

Holy Shit (2015)

Arī šī dziesma atrodama I I Love You, Honeybear, bet noskaņas ziņā tā ir visai atšķirīga no lielākās daļas citu albuma dziesmu. Kā stāsta pats Džošs Tilmans, viņš to sarakstījis savā kāzu dienā, uztraukuma iespaidā sākot apcerēt laulības institūciju, dzimumu lomas un mūsdienu sabiedrības dzīvesveidu. Lai gan tās teksts savā ziņā izklausās pēc autora apziņas plūsmas, tas vienlaikus ir piepildīts ar precīziem novērojumiem, kas atklāj dzīves pretrunīgo dabu. Turklāt interesanti, ka, līdz ar dziesmas novietojumu albuma beigās, tā savā ziņā iezīmē pāreju no Tilmana privātajā dzīvē balstīta materiāla, ar ko asociējas viņa pirmie divi albumi, uz mūsdienu sabiedrības kritiku, kas raksturīga viņa nākamajam veikumam.

Real Love Baby (2016)

Mūziķi nereti mēdz izdot dziesmas, kas tiek pasniegtas kā vienreizēji singli un netiek iekļautas nevienā albumā, bet lielākoties tās negūst lielu ievērību pat no faniem, tiekot uztvertas kā albumu pārpalikumi vai pieturas punkti mākslinieka muzikālajā evolūcijā. Tikmēr Real Love Baby, ko Father John Misty izdeva kā singlu starp I Love You, Honeybear un tam sekojošo albumu Pure Comedy, lēnām ir kļuvusi par viņa populārāko dziesmu — vismaz balstoties uz straumēšanas platformas Spotify datiem. Pašam tās autoram šī dziesma gan nav no mīļākajām, nevairoties pat nosaukt tās tekstu par stulbu, bet ir grūti noliegt to, ka šī ir ārkārtīgi lipīga dziesma, kas uzskatāmi demonstrē TIlmana unikālo dziesmu rakstīšanas talantu.

Total Entertainment Forever (2017)

Total Entertainment Forever bija viens no singliem, kas ievadīja Father John Misty trešo albumu Pure Comedy, kurā, kā jau iepriekš minēju, dzirdama pāreja no personīgām tēmām uz pārspriedumiem par cilvēces neizbēgamo pašiznīcināšanos. Dziesmas liriskā tematika ir balstīta pēdējā laikā tik bieži dzirdētajās bažās par tehnoloģiju attīstību un mūsdienu cilvēku apsēstību ar izklaidi, bet, kamēr dažu citu mākslinieku mēģinājumi veidot dziesmas par šo tēmu izklausās patosa pilni, Total Entertaiment Forever rindas ir visnotaļ trāpīgas, ieskicējot to, kā pārlieku ļaujot tehnoloģijām aptvert savu dzīvi, civilizācija var piedzīvot pilnīgu sabrukumu.

Things It Would Have Been Helpful to Know Before the Revolution (2017)

Šī dziesma albumā seko Total Entertainment Forever un turpina tās iesākto tēmu, apcerot to, kādā varētu būt dzīve pēc tam, kad sabiedrības sabrukums jau ir noticis. Apdziedot globālo sasilšanu, politiskos procesus un cilvēces dabu, Tilmans nonāk pie secinājuma, ka arī tad, ja civilizācija sabruktu vai tiktu pilnībā gāzta pastāvošā politiskā sistēma, cilvēku dabā neizbēgami būtu atgriezties pie tās būvēšanas no jauna, jo tie nespētu pretoties savai tieksmei pret ērtībām, pat neskatoties uz to, ka tās iepriekš gandrīz iznīcināja pasauli. Līdz ar to, šo var uzskatīt par vienu no Father John Misty skumjākajām dziesmām, bet vienlaikus tas ir arī viens no viņa skaistākajiem un liriski spēcīgākajiem darbiem.

Please Don’t Die (2018)

Ja Pure Comedy tematika bija balstīta uz novērojumiem par mūsdienu sabiedrību, savā jaunākajā albumā God's Favorite Customer Tilmans atgriežas pie daudz personīgākām tēmām, stāstot par grūtu savas dzīves periodu, kurā viņa mentālās veselības problēmas bija radījušas dzīves sabrukumu vairāku mēnešu garumā. Albuma spilgtākā dziesma ir Please Don’t Die, kurā viņš apraksta situācijas nopietnību, piedziedājumā iejūtoties savas sievas ādā, kura ir patiesi nobažījusies par to, ka viņš varētu pamest šo pasauli. Iznākums ir melodisks, dziļi patiess un absolūti sirdi plosošs, kārtējo reizi apliecinot to, ka Father John Misty darbi spēj izsaukt ļoti spēcīgas emocijas — vienalga, vai tās ir pozitīvas vai negatīvas.

Tavs komentārs