Reģistrēties?

ALFABĒTS

A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R
S T U V W X Y Z 0-9

MEKLĒTĀJS UN ATRADĒJS

Labprāt uzklausīsim jūsu mūziku —
sūtiet to mums!

Toma Krela ģērbšanās padomi

Jana Udovenko, 2013. g. 9. maijā

Kaut arī Toms Krels muzicē ar vārdu How to Dress Well, kā bija novērojams trešdienas vakarā Palladium koncertzālē, mūziķim labāk tīk atkailināties. Slāni pa slānim lobīt nost savu jūtu pasauli, līdz palikt tumšā telpā tikai ar savu balsi un aizgrābtu publiku.

Koncerts uzreiz sākās ar vienu no atpazīstamākajiem Krela gabaliem Cold Nites, kurā viņš spēcīgu bītu pavadījumā izdziedāja nelaimīgas mīlestības rētas. Intīmo atmosfēru un Krela skatuves pasauli palīdzēja radīt divi mikrofoni (viens parastais un otrs, lai piedotu savai balsij jaunu laika un telpas dimensiju), trāpīgas projekcijas un muzikālais kompanjons Ārons Rīds, kas rūpējās par bītiem un vijoles partijām, taču nekas neapbūra publiku tik ļoti kā Krela satriecošais falsets, kas brīžiem šķita par klusu, bet, iespējams, tā izklausījās tikai pirmajās rindās.

Nākamā emociju kārta, kuru atklāja Krels, bija dziesmā Suicide Dream 1, kas ir veltīta viņa 2010. gada vasarā bojā gājušajam labākajam draugam Raianam Hičonam. Tās laikā koncerta apmeklētājiem bija iespēja ieklausīties Krela neticībā un neizpratnē par šo zaudējumu, un pieklusinātā, rāmā melodija lieliski kontrastēja ar sāpēs kliedzošo cilvēku uz ekrāna.

Kad ieskanējās viena no priecīgākajām How to Dress Well dziesmām & It Was U, sanākušie sāka dejot un dziedāt līdzi, par ko Krels sirsnīgi iesmējās, jo ticu, ka centieni dziedāt līdzi viņa falsetam varētu izklausīties diezgan uzjautrinoši. Diezgan amizantas viņam šķita arī kādas klausītājas piezīmes no zāles, kura kaislīgi uzslavēja radīto atmosfēru, un pietvīkušu meiteņu bars, kas pulcējās pirmajās rindās.

Tuvojoties koncerta beigām, Krels sāka lobīt savu šizofrēnisko slāni, izskaidrojot dziesmu Talking to You, kuras koncepcija ir diezgan vienkārša — katram cilvēkam ir vairākas vēlmes, iegribas un mērķi, kas bieži vien pārklājas, saduras un neliek mieru, tādēļ šajā dziesmā Krels runā pats ar sevi un apspriežas, kā tad ar to tikt galā. Šajā brīdī īpaši labi iederējās abi mikrofoni, kas pildīja Krela klonēšanās lomu. Nedaudz pārsteidza, ka katrā dziesmu skaidrošanas brīdī Krels atvainojās par runāšanu angļu valodā, jo tik dziļos laukos taču nedzīvojam, bet, šķiet, to tik tiešām varētu attiecināt uz skaņotāju, kurš dažbrīd nesaprata Krela vēlmes par apgaismību un skaļumu.

Protams, kā kulminācija un noslēdzošā dziesma bija atstāta smeldzīgā Set It Right, kuru Krels ierakstīja viņa drauga bojāejas gadadienā un kurā piesauc visus viņam tuvos cilvēkus, kuru vairs nav līdzās vai ar kuriem ir zudušas attiecības. Tās laikā Palladium koncertzāli pārņēma triumfējošs un eksplodējošs troksnis, kas kalpoja kā visu koncerta laikā nolobīto slāņu katarse, ļaujot izkliegt tumsā sakrājušās emocijas. Pēc tik emocionālas uzstāšanās šķita, ka Krelam vairs nav slāņu, ko noģērbt, taču publikas aplausu un sajūsmas saucienu iedrošināts, viņš iznāca atpakaļ, lai a capella nodziedātu brālim veltītu dziesmu Blue. Tikai tagad visi sanākušie varēja pa īstam novērtēt Krela balss dotības, kas sirdi plosoši pāršalca tumšo Palladium telpu un klausītāju galvas. Ļoti smalks, tīrs un brīžiem lūstošs dziedājums, kas daudzus atstāja mēmus un aizskāra neskaitāmas dvēseles stīgas.

Pēc tik emocionālas tikšanās ar Toma Krela dēmoniem radās pārdomas, ka tik intīms koncerts būtu labāk iederējies stipri mazākā telpā nekā vēsajās Palladium sienās. Lai vai kā, How to Dress Well koncerts bija noteikti izdevies un, spriežot pēc pielūdzēju pūļa, kas viņu aplidoja pēc koncerta, pagājušā gada plate Total Loss daudzos atskaņotājos griezīsies vēl ilgi.

Foto: Alise Stefanoviča

Tavs komentārs