Nedēļas dziesmas 19/08
Two Door Cinema Club — Changing of the Seasons
Kaut arī izjūtas vēl ir pavisam svaigas no Two Door Cinema Club uzstāšanās Positivus festivālā, īru puiši jau steidz piedāvāt jaunu muzikālo materiālu. Šonedēļ radiostacijām nodots singls Changing of the Seasons, kas būs atrodams grupas jaunajā EP ar tādu pašu nosaukumu. Šajā dziesmā viņi sadarbojušies ar elektroniskās mūzikas Džastinu Bīberu, proti, deviņpadsmitgadīgo brīnumbērnu Madeon, kas ieguva lielu popularitāti, samiksējot trīsarpus minūtēs savas 39 iecienītākās popdziesmas. Kaut arī Changing of the Seasons ir pirmais nopietnais Two Door Cinema Club eksperiments ar elektroniku, grupas kaislīgākie fani var neuztraukties, jo tajā saglabājušies arī grupas skanējumam tik raksturīgie saulainie ģitāras rifi.
/Jana Udovenko/
Volcano Choir — Comrade
Kādā no iepriekšējiem nedēļas dziesmu apskatiem jau rakstīju par to, ka pirmais singls no Džastina Vernona projekta Volcano Choir otrā albuma skan ļoti atšķirīgi no tā, kas bija dzirdams viņu debijas albumā, krietni vairāk izklausoties pēc pēdējā Bon Iver albuma. Šonedēļ izlaistais otrais šī albuma singls Comrade liek saprast, ka tas neaprobežosies tikai ar vienu dziesmu — līdzīgi kā iepriekšējais singls Byegone, tas izklausās tā it kā būtu rakstīts vienā laikā ar Bon Iver, Bon Iver dziesmām. Tas varbūt skan kā neliels apvainojums pārējiem Volcano Choir dalībniekiem, lai gan nebūt nav tā domāts — viņi paši ir ļoti talantīgi mūziķi un viņu ietekmi noteikti var just, kaut vai dziesmas post-roķīgajā skanējumā. Tomēr, atšķirībā no viņu pirmā albuma, Vernons šeit dzied, pie tam falsetā, un, kad viņš dzied falsetā, viņa balsi nevar sajaukt ne ar vienu citu, kas uzreiz rada attiecīgās asociācijas. Reakcijas uz šo droši vien būs dažādas — tie, kam vairāk gāja pie sirds grupas eksperimentālais skanējums, droši vien nebūs priecīgi, savukārt Bon Iver fani būs sajūsmā par to, ka ir pieejams jauns albums ar līdzīgu skanējumu Vernona slavenākajam projektam. Tāpat daudziem droši vien būs arī tāds pats viedoklis kā man — man patika gan Volcano Choir, gan Bon Iver iepriekšējie albumi, bet par Comrade esmu priecīgs gluži vienkārši tāpēc, ka tā ir pasakaini skaista dziesma.
/Lauris Anstrauts/
Active Child — She Cut Me
She Cut Me ir pirmais Active Child veikums kopš viņa veiksmīgā 2011. gada debijas albuma You Are All I See un pirmais ieskats viņa jaunākajā EP Rapor, kas gaidāms šī gada oktobrī. Dziesma tik tiešām pilda intro uzdevumu — vien nedaudz pārsniedz divu minūšu atzīmi un ir instrumentāla, taču pat bez vārdiem un vien mazumiņu Peta Grossi falseta spēj uzburt dramatismu, episkumu un lielu pārdzīvojumu. Šīs izjūtas pastiprinātas ar kadriem no Keneta Engera filmas Lucifer Rising, kas samontēti dziesmas pavadošajam videoklipam. Ar šo Active Child ir atšķīris jaunu lapaspusi savā karjerā un padarījis Raporpar ļoti kārotu klausāmvielu.
/Jana Udovenko/
Kwes — 36
Lai gan mūzikaspasaulē viss it kā notiek ātri, ne visiem mūziķiem izdodas iegūto uzmanību nekavējoties arī materializēt. Viens no šādiem piemēriem ir Kwes, kuru gandrīz vai var uzskatīt par garām palaistu dārgumu, kas gan, cerams, drīz mainīsies. Lai gan daudziem mūzikas cienītājiem viņš ir zināms jau ilgāku laiku un iepriekš sadarbojies ar The xx, Micachu un Ghostpoet (visi trīs nosauktie, starp citu, ir bijuši nominēti Mercury balvai), viņa debijas albums ir gaidāms tikai šajā rudenī. Nezinu gan, vai tā ir bijusi viņa paša izvēle vai tas tā noticis kādu ārēju apstākļu ietekmes rezultātā, bet jau pēc lieliskā pagājušā gada EP Meantime radās sajūta, ka jau sen bija laiks viņam sevi nopietni pieteikt mūzikas pasaulē. Līdzīgi kā minētais EP, arī jaunā albuma ilp. pirmais singls 36 lieliski demonstrē abus viņa talantus — teicamās producenta spējas un interesanto vokālu. Tas iesākas ar siltu klavieru tēmu, kas uzreiz nostiprina dziesmas vasarīgo noskaņu un vēlāk savijas ar Kwes melanholisko dziedājumu, radot nedaudz eiforisku sajūtu. Iesaku šo pievienot savai plejlistei, kamēr vēl vakari ir silti un saulaini, jo, lai gan 36 vienlīdz labi skanēs jebkurā gadalaikā, rodas sajūta, ka to ir paredzēts klausīties ar saulrietu fonā.
/Lauris Anstrauts/
Chet Faker feat. Kilo Kish — Melt
Čets Feikers man atkal un atkal liek viņā iemīlēties no jauna. Šoreiz veiksmīgo sadarbību sēriju austrālis turpina ar daudzpusīgo Kilo Kišu. Pamazām kāpinot intensitāti, Feikers ar savu samtaino balsi mūsi ievilina synth un basa celiņa pildītā stāstā par vientulību, kurā Kiša iederas perfekti. Kas par akcentiem, kas par balsīm!
/Sanita Kacuba/
AOSOON — Ghost
AOSOON jeb All of Something Out of Nothing ir projekts, kuram uzdūros savos klejojumos pa SoundCloud valstību. Kā izrādās, tas ir duets no Londonas (no kurienes gan vēl), kas tikai salīdzinoši nesen uzsācis savu darbību. Noklausoties viņu brīvai lejupielādei pieejamo EP What Is This About, tas arī dažbrīd kļūst pamanāms, jo grupas skanējums vēl īsti nav izkristalizējies — katrai dziesmai tas ir atšķirīgs, un viena no tām, lai gan skan ļoti labi, izklausās aizdomīgi līdzīgi Daughter hitam Youth. Tomēr EP spēcīgākā dziesma Ghost liecina par to, ka viņiem ir vērts pievērst uzmanību. Citās dziesmās dzirdētajai akustiskajai ģitārai un dziesminieču stilā ieturētajiem vokāliem šeit pievienojas prasmīgi elektroniski bīti, radot interesantu skanējumu, kuru pats duets, kā noprotams, dēvē par gangsterfolk. Protams, viņi ir pašā sava ceļa sākumā, tomēr, ja AOSOON spēs nostiprināt savu skaņu un turpinās progresēt, kaut kas liek domāt, ka viņi liks par sevi runāt vēl ne reizi vien.
/Lauris Anstrauts/
Joanna Gruesome — Sugarcrush
Tagad, kad apzīmējums "žanra glābēji" sevi ir izsmēlis (cerams pavisam), cerīgākajiem jaunajiem mūziķiem nākas saskarties ar "jaunās cerības" statusu. Šoreiz "cerības" uzietas Kārdifā. Sugarcrush ir pirmais singls no grupas gaidāmā debijas ieraksta un pirmā studijā ierakstītā dziesma vispār. Maigo vokālo harmoniju caurstrāvota, dziesma uzņem apgriezienus jau ar pirmajiem akordiem. Ja dziesmas pirmā daļa ir pieklājīgs twee unindie popa sajaukums ar visu dūdošanu un lipīgiem ģitāras rifiem, tad beigu daļā šķiet, ka dziesma jau ir pārslēgusies un nejauši uzslēdzies kāds no Cage the Elephant ierakstiem. To, cik tieši cerīgi ir šie salinieki, rādīs laiks. Prasītos arī cits grupas nosaukums, jo, tāpat kā izmantot tikai līdzskaņus, arī šāda veida nosaukumi ir palikuši apnicīgi.
/Kristaps Zvirbulis/
Cults — I Can Hardly Make You Mine
Noskaņojot mūs gaidāmajam Cults albumam, amerikāņu indie popa duets savā jaunākajā singlā ir nedaudz asāki un roķīgāki nekā askētiskajās debijas albuma dziesmās. Ne velti sapņainā vokāla īpašniece Madlēna Folina bērnībā ierakstījusies kopā ar pašu Dī Dī Ramonu! Tomēr skanējums kopumā nav mainījies daudz — tā vēl aizvien ir mazliet pārproducēta, bet ļoti klausāma noskaņas mūzika.
/Sanita Kacuba/
Crushed Beaks — Feelers
Feelers ir pēdējais veikums pirms jaunā Tropes EP izdošanas. Grūti izteikt vārdos, kas tieši mani piesaista šīs grupas daiļradē. Puiši spēlē patīkamu indie punk un ir sajūta, ka spēlē jau gadiem. Tas, ka šis duets prot radīt klausāmu troksni, pierādījās pērn izdotajos Grim un Horror Shorts. Tagad šis troksnis ar melodiskāku pieeju tiek labāk kontrolēts, nevis vienkārši gāzts uz āru. Jāpiebilst, ka uzstāšanās kā duetam nāk tikai par labu un palīdz vieglāk koncentrēties uz darbu. Šajā frontē darbs rit raiti un ar rezultātiem.
/Kristaps Zvirbulis/
LIPS — Everything To Me (Faustix & Imanos remix)
Kā viegla vēja plūsma vasarīgā pēcpusdienā sākas LIPS dziesma ar tekstu It would mean anything to me if we could take a holiday, taču tad tās apstrādei ķeras klāt producenti Faustix un Imanos un Everything To Me kļūst par elektroniskās mūzikas diptihu. Pirmā daļa ir aijājoša atpūtas mūzika indie popa ietekmē, savukārt, sasniedzot dziesmas vidusdaļu, sākas build-up un tā uzsprāgst nevaldāmās acid trap skaņās, kas apkopo trap mūzikas ritmus ar griezīgajiem EDM sintezatoriem. Šis remikss ir viena trešadaļa no jaunā Faustix & Imanos EP Echoes, kas izdots producenta Diplo Mad Decent leibla Jeffree’s paspārnē.
/Jana Udovenko/