Bombay Bicycle Club – So Long, See You Tomorrow

Bombay Bicycle Club pirmsākumi meklējami laikā, kad notika masveida indie roka apvienību dzimšana. Atšķirībā no lielākās daļas viņi spēja sevi pierādīt arī ilgākā laika periodā un nokļūt līdz jau ceturtās plates izdošanai. Ja sākotnēji darbs notika bez apstājas — trīs albumi trīs gados, tad šoreiz tika lemts paņemt brīdi atpūtai. Divus gadus smēlušies jaunu dzīves pieredzi, viņi ir atpakaļ ar So Long, See You Tomorrow.
Pēc pirmo singlu Carry Me un It’s Alright Now publicēšanas daudzu reakcijā bija jūtams izbrīns par lielo elektronikas klātesamību. Tiesa, šādai reakcijai nebūtu jābūt, jo jau iepriekš vairāk vai mazāk, bet elektronika Bombay Bicycle Club skanējumā bija jūtama. Pat visslavenākais grupas singls Always Like This, sākas tieši ar nelielu elektronikas piesitienu. Arī ieraksta A Different Kind Of Fix veiksmīgākajās dziesmās Shuffle un Lights Out, Words Gone pamats veidots no elektronikas sempliem. Tāpat jāatceras solista Džeka Stedmena solo daiļrade, kura bez sintezatoriem un dažādu semplu miksēšanas nav iedomājama. Viņš, starp citu, ir uzņēmies arī šīs plates producēšanu.
Plate lēnām, bet pārliecinoši, iesākas ar Overdone, kas parāda vienu no jaunievedumiem skanējumā — austrumu motīvus. Stedmans, kurš ir galvenais dziesmu autors, divu gadu laikā paguva paceļot pa pasauli, un dziesmu rakstīšana galvenokārt notika Nīderlandē, Turcijā un Indijā. Izteikti tas parādās arī citos skaņdarbos — Come To un Feel. Pēdējā gadījumā asociācijas ar Indiju tiek radītas ne tikai ar semplu palīdzību, bet arī sintezatoriem, pielāgotu ģitāras skanējumu.
Interesanti, ka ievērojami ir papildināts grupas izmantoto instrumentu klāsts. Luna skan bundzinieka Surena de Sarama pārvaldītā marimba, bet Home By Now pieaicināts stīgu kvartets. Carry Me ietvaros līdzās Edam Nešam ar otro basģitāru piesātināt skanējumu palīdz ģitārists Džeimijs Makkols. Whenever, Wherever noslēgumā saklausāma pūšamo instrumentu sekcija, kāda iepriekš bija sastopama vien koncertos.
Ir samērā grūti vilkt paralēles starp šo ierakstu un kaut ko, kas varētu būt to ietekmējis. Home By Now stīgu aranžējumi atgādina Dutch Uncles, kuri, starp citu, kādreiz iesildīja Bombay Bicycle Club. Kāds šajā albumā saklausīs Beastie Boys ietekmi, kāds Oasis, bet šie minējumi nedos ieskatu jaunradītajā skanējumā. Skanējums ir slāņains, un katrs no šiem slāņiem var atsaukt atmiņā kādu citu apvienību vai mūziķi.
Jau trešo albumu pēc kārtas tiek piesaistīts sievietes vokāls, bet šoreiz lūgta palīdzība jau divām jaunām dziedātājām. Viena no tām — Lūsija Rouza jau klausītājam būs zināma, bet otra, Rae Morisa, sadarbojas ar puišiem pirmo reizi. Jāatzīst, ka sadarbība izveidojusies veiksmīga un vokāla puse ar katru albumu kļūst labāka. Arī kolektīva solists turpina progresēt un savas vokālās dotības izmanto noskaņas radīšanā. Džeka Stedmena balss raksturs ļauj izjusti nodziedāt gan drūmākas, gan gaišākas rindas, un tas tiek darīts vēl labāk ar abu dāmu palīdzību.
Rodas sajūta, ka puiši šo gadu laikā ir sapratuši, ko viņi grib teikt un kā viņi grib skanēt. Atšķirībā no A Different Kind Of Fix, kur bija gan akustiskas dziesmas, gan elektroniskas, gan roķīgas, jaunais albums pieturās pie vienas koncepcijas. Pirmo reizi sasniegta arī Lielbritānijas albumu Top 40 virsotne, kas, lai gan nav bijis viņu pašmērķis, ir patīkams sasniegums. Jaunais skanējums paver jaunas iespējas, parāda, ka viņiem ir vēl ko teikt un viņi nevēlas stāvēt uz vietas, bet gan mainīties un attīstīties. Ar So Long, See You Tomorrow viņiem to ir izdevies panākt un viņu daiļrade papildinās ar vēl vienu cienīgu albumu.
8/10