Nedēļas dziesmas 27/04

The Chemical Brothers — Sometimes I Feel So Deserted
Man patīk klausīties, kā elektroniķi atgriežas pēc ilgākas pauzes — līdzīgi kā The Prodigy pirms pāris mēnešiem, arī The Chemical Brothers nekautrējās atsaukties uz saviem klasiskajiem darbiem, un tas ir tieši tas, ko vajag! Sometimes I Feel So Deserted lieliski nodemonstrē, kā šajā žanrā būtu jāizklausās mūzikai, kas nav piesaistīta laikam, kurā tā ir radīta, jo šis skaņdarbs vienlīdz labi iederas kā tagad, tā kontekstā ar visu, kas skanēja pirms gadiem desmit. Turklāt pulsējoši hipnotizējošais bīts gribot negribot liek aizdomāties par to, cik jauki šo būtu dzirdēt dzīvajā — mūzika reāli rada vēlmi dejot!
/Normunds Vucāns/
Unknown Mortal Orchestra — Can’t Keep Checking My Phone
Februāra sākumā, kad interneta plašumos parādījās pirmais Unknown Mortal Orchestra gaidāmā albuma singls Multi-Love, visi bija pārsteigti par pārmaiņām viņu skanējumā. Pēc diviem albumiem, kas galvenokārt balstījās uz ģitāru stīgām, Multi-Love pārsteidza ar lielu sintezatoru un dažādu elektronikas efektu pielietojumu. Can’t Keep Checking My Phone ir dziesma, kas sākotnēji rada asociācijas ar grupas iepriekšējo lo-fi/psihodēlijas periodu, taču pēc brīža tajā saklausāmas arī jaunās vēsmas. Rodas iespaids, ka Unknown Mortal Orchestra ar Tame Impala šogad aizsāk jaunu žanru mūzikā, kurā psihodēlija tiek jaukta ar fankmūzikas un disko elementiem. Tas viņiem izdodas vienreizēji un, ja esat sākuši prātot par vasaras skaņu celiņu, noteikti nepalaidiet garā maija beigās gaidāmo Unknown Mortal Orchestra albumu.
/Staņislavs Fisenkovs/
Lianne La Havas — Unstoppable
Jau pirmajā klausīšanās reizē ir grūti nepamanīt to, ka dziesmu ir producējis Pols Epvorts, un šoreiz tas pat ir pluss! Lianna jau savā debijā brīžiem pārsteidza ar interesantiem dziesmu elementiem, tomēr visa albuma garumā manu uzmanību noturēt līdz galam nespēja. Unstoppable ir daudz nobriedušāks darbs, kurā gan producenta veikums, gan pašas La Havas dziedājums un muzikālais pavadījums veido ļoti pārliecinošu kombināciju. Dziesmai nav izteikts hīta potenciāls, tomēr tā noteikti ir solīds papildinājums dziedātājas diskogrāfijai, kas noteikti var palīdzēt papildināt fanu pulku.
/Normunds Vucāns/
Skepta — Shutdown
Kas ir Skepta? Šo jautājumu uzdeva 90% Brit Awards ceremonijas skatītāju, kad Kanje Vests, savas episkās All Day uzstāšanās beigās, pateicās šim svešiniekam. Atbilde ir zināma ikvienam grime mūzikas cienītājam, jo Skepta ir viens no šī žanra pionieriem un aktuālākajiem vārdiem šobrīd. Viņš ne vien palīdzēja Kanje Vestam sapulcēt milzīgo pūli priekš All Day dzīvā izpildījuma, bet klīst baumas, ka ar viņu ir arī strādājis studijā. Nesen arī Dreiks pateicās viņam sava miksteipa sakarā, kas ļāva Skeptas vārdam izskanēt plašāk par Angliju un grime scēnu. Starp citu, Shutdown, kas ir ceturtais gaidāmā albuma Konnichiwa singls, ievadā un noslēgumā tiek samplēti Dreika Vine atrodamie video. Tāpat jāizceļ sampls, kurā kāda meitene izsakās par melnajās drēbēs tērptiem vīriešiem, kuri agresīvi dejo uz skatuves televīzijas prime time laikā. Ar šo viņš atsaucas uz ievadā pieminēto uzstāšanos, kas daļu no skatītājiem, iespējams, samulsināja vai pat radīja sašutumu. Lai gan Shutdown tika nopublicēts jau marta sākumā, toreiz to neapskatījām. Tā kā tikko tika nopublicēts dziesmas video, jāizmanto iespēja pastāstīt citiem, kas ir Skepta un ka pastāv arī tāda parādība kā grime mūzika.
/Staņislavs Fisenkovs/
Scallops Hotel feat. Hemlock Ernst — Lavender Chunk
Izrādās, ka Future Islands solists Semjuels Herings laiku pa laikam mēdz repot zem nikneima Hemlock Ernst, turklāt izdodas viņam tas pārsteidzoši labi! Lavender Chunk ir interesants gabals, kurā tekstuālais vēstījums varbūt nav pats dziļākais baltimorieša karjerā, taču muzikālais veikums to lieliski kompensē. Kaut kas ir tajā meldiņā, kas gluži vai hipnotizē un rada vēlmi to klausīties vairāk nekā vienu reizi. Starp citu, arī sadarbība ar pašu Scallops Hotel ir izdevusies veiksmīga — vokāli viņiem saskan, un es patiešām priecātos dzirdēt ko nedaudz vairāk no šīs muzikālās kombinācijas.
/Normunds Vucāns/