Reģistrēties?

MEKLĒTĀJS UN ATRADĒJS

Nopietni nenopietnais blogs: Motivācijas luktura gaismā

Gundars Zaburdajevs, 2016. g. 12. oktobrī

Nopietni nenopietnais blogs: 2015. - gads, kurā zemāk krīt pat Nickelback

Gundars Zaburdajevs, 2015. g. 10. martā

Nopietni nenopietnais blogs: Džokeri un netīras mutes - jaunais (ne)modes kliedziens

Gundars Zaburdajevs, 2015. g. 4. martā

Nopietni nenopietnais blogs: Grammy turpina saniknot dusmīgo Reznoru

Gundars Zaburdajevs, 2014. g. 27. janvārī

Nopietni nenopietnais blogs: Pestivals tiek atcelts, drāma paliek

Gundars Zaburdajevs, 2013. g. 29. jūlijā

Nopietni Nenopietnais Blogs: Kā es gandrīz redzēju Jamie XX jeb kā man gāja pozitivusā

Rūdolfs Sietiņš, 2013. g. 23. jūlijā

Nopietni nenopietnais blogs: Farels Viljamss - mūzikas industrijas bomzis

Gundars Zaburdajevs, 2013. g. 4. jūlijā

Nopietni nenopietnais blogs: Bībera krišana bezdibenī kļūst arvien redzamāka

Gundars Zaburdajevs, 2013. g. 22. jūnijā

Nopietni Nenopietnais Blogs: Šokējošākā ziņa pasaulē!!!

Rūdolfs Sietiņš, 2013. g. 4. jūnijā

Nopietni nenopietnais blogs: Spotify - dramatisks stāsts Latvijas mūzikas industrijā un ne tikai

Gundars Zaburdajevs, 2013. g. 2. jūnijā

Nopietni nenopietnais blogs: mūzikas industrija un netīri dzīvnieki iet roku rokā

Gundars Zaburdajevs, 2013. g. 8. martā

Nopietni nenopietnais blogs: Lūk, šādu mūziku ir jāeksportē!

Gundars Zaburdajevs, 2013. g. 28. janvārī

Nopietni nenopietnais blogs: Seržants Grols un Sound City orķestris

Gundars Zaburdajevs, 2013. g. 6. janvārī

Nopietni nenopietnais blogs: viens hīts, viens slavas mirklis, mūžīga lielīšanās

Gundars Zaburdajevs, 2012. g. 26. septembrī

Nopietni nenopietnais blogs: (Mūzikas) bizness pazaudē LMFAO

Gundars Zaburdajevs, 2012. g. 21. septembrī

NEPACIETĪGI GAIDĀM

OKTOBRIS
Coldplay — Moon Music
Confidence Man — 3AM (LA LA LA)
Viss kalendārs »

TUVĀKIE NOTIKUMI

OKTOBRIS
03: Thirty Seconds to Mars, Arēna Rīga
11: Pienvedēja Piedzīvojumi, Palladium koncertzāle
18: Carnival Youth, Palladium koncertzāle
19: Trentemøller, Palladium koncertzāle
26: Instrumenti, Arēna Rīga
NOVEMBRIS
13: Molchat Doma, Palladium koncertzāle
17: Owen Pallett, Hanzas Perons
Viss kalendārs »
Labprāt uzklausīsim jūsu mūziku —
sūtiet to mums!

Nopietni (nenopietnais) blogs: kas patiesībā ir Latvijas mūzikas industrija

Gundars Zaburdajevs, 2013. g. 15. oktobrī

Latvijas mūzikas industrijā šobrīd iestājušies trauksmaini laiki — mūziķi maina stilus, mēģina sarīkot boksa mačus, kā arī degradē savus klausītājus. Par pēdējo apgalvojumu lielā mērā atbildīgs reperis Grafomāns (attēlā pa labi), kurš sociālajā tīklā Twitter vakar sniedza ieskatu savā jaunajā dziesmā ar šādu ziņojumu:

Arī pašu skaņdarbu jau gandrīz diennakti var noklausīties ikviens interesents. Noklausīties un novērtēt, vai Grafomānam, kurš šoreiz palīgos ņēmis kolēģi Elviju, ir izdevies izpildīt solīto — "paņemt priekšā visu Latvijas mūzikas industriju". Iesākumā jāsaka, ka mūziķu izteiktais ziņojums ir gana skaidrs, lamuvārdi piemeklēti gana veiksmīgi, un arī bīts ir pietiekami agresīvs, lai daudzi par šo gabalu pamatīgi iefanotu. Bet vai to tiešām vajag?

Grafomāns solīja izteikties pa visu Latvijas mūzikas industriju. Jau uzreiz top skaidrs, ka visus tās pārstāvjus pieminēt nevar (kaut vai tāds sīkums, ka pilnīgi visus neviens nemaz nezina), bet mana galvenā doma — pat nespējot aptvert visus, noteikti varēja pieminēt vairāk nekā piecus... Miks Dukurs, Bermuda Divstūris, Transleiteris un Fenomens (pirmā dzirdēšana, bet tāds mūziķis tiešām ir) ir pieminēti tieši, bet  Arstarulsmirus/Gustavo nolikts pie vietas, pieminot aiziešanu no repa. Vārdi ir spēcīgi, bet Grafomāns ir centies nolikt pie vietas pārāk maz cilvēku, lai pretendētu uz visas industrijas atmaskošanu.

Ne tikai mūziķu skaits ir pārāk mazs — arī žanru skaits ir galīgi nepietiekams. Dukurs pastāv popmūziku, Musiqq in Disguise, Fenomens un Gust... nu, Jūs zināt, kurš, ir vai vismaz bija no hip-hopa, bet Transleiteris ir Transleiteris — kā kuru reizi. Ar to gan nepietiek, lai varētu pateikt, ka Grafomāns būtu piesmējis gan rokmūziku, gan poproku, gan elektronisko mūziku, par to, kas iziet ārpus popkultūras rāmjiem nemaz nerunājot. Šis viss vairāk izskatās pēc mūziķa konkrētas nepatikas paušanas pret konkrētiem māksliniekiem un pārāk skaļiem izteikumiem bez cerībām tos atspēkot.

Ko var teikt noslēgumā? Ir skaidrs, ka ne katrs uzdrīkstētos laist klajā šādu dziesmu, taču ir vēl skaidrāks, ka es tikko nepateicu komplimentu. Dažreiz ir labāk kārtīgi padomāt, ko Tu saki, ko Tu apsoli, bet uz ko patiesībā esi spējīgs. Citādi paliek nepabeigtības un brieduma trūkuma sajūta. Varbūt tas arī nozīmē Grafomāna pieminēto degradāciju, bet šajā gadījumā spilgtākais negatīvais piemērs ir viņš pats.

Foto: delfi.lv

Tavs komentārs