Intro.lv 2025. gada labāko dziesmu TOP 25

Pirms nedēļas iepazīstinājām jūs ar, mūsuprāt, gada labākajiem albumiem, kas nozīmē, ka nu ir īstais brīdis pievērsties nākamajam sarakstam — aizvadītā gada labāko dziesmu TOP 25. Veterāni un jauni vārdi, superzvaigznes un salīdzinoši mazpazīstami izpildītāji — šajā sarakstā sastapsi pa druskai no visa, un, iespējams, tieši tāpēc šogad cīņa par ikkatru pozīciju bija īpaši sīva. Tik sīva, ka pirmo no ceturtās vietas šķīra vien fotofiniša cienīga distance, arī pārējiem īpaši neatpaliekot. Patīkamu klausīšanos un iepazīšanos ar mūsu versiju par gada dziesmām!
25. FKA twigs — Hard
Modernās popmūzikas vizionāre FKA twigs šogad izdeva pat veselus divus albumus — EUSEXUA, kuram sekoja EUSEXUA Afterglow. Lai gan gada labāko albumu topā iekļāvām pirmo no tiem, par labāko dziesmu no abu albumu 22 skaņdarbu kopuma esam izvēlējušies otrajā atrodamo Hard. Šī dziesma ir elektroniskā r'n'b meistardarbs, apvienojot FKA twigs izjusto dziedājumu ar divtūkstošo gadu popmūzikas un deju mūzikas iedvesmotu elektronisku bītu, kas visai labi raksturo abos albumos dzirdamo kopējo tendenci elektroniskās mūzikas virzienā. Šī kombinācija visnotaļ sasniedz kulmināciju dziesmas piedziedājumā, kurā viņas vokāls izklausās vienlaikus trausls un ārkārtīgi spēcīgs.
24. CMAT — Take A Sexy Picture Of Me
Šogad izdodot savu trešo albumu Euro-Country, CMAT visā tā garumā demonstrēja spēju apvienot lieliski noslīpētas popa melodijas ar tekstiem, kuri nereti ļoti dziļi ielūkojas viņas emocijās, tajā skaitā arī faktoros, kas liek viņai justies nedroši. Take A Sexy Picture Of Me ir šīs nedrošības spilgtākais piemērs — dziesma ir veltīta viņas ārējā izskata kritiķiem, pie viena izceļot arī kopējo sabiedrības apsēstību ar jauneklīgas ārienes un neiespējamu skaistuma standartu pielūgšanu. Par spīti Take A Sexy Picture Of Me dzīvespriecīgajam skanējumam, visai ātri top skaidrs, ka dzīvesprieks CMAT gadījumā ir bijis jāizcīna un jānopelna, un realitātē tam ir bijis vajadzīgs vairāk par vienu seksīgu foto.
23. Chappell Roan — The Subway
Ir dažādi veidi, kā pamatīgi uzlabot Saskatčevanas tūrisma rādītājus — vai viens no tiem ir uzrakstīt dziesmu par mīlestību, kas sāp tik ļoti, ka tās dēļ jāpamet Ņujorka un jāpārvācas uz tieši turieni? 2025. gads pierāda, ka šis scenārijs tiešām dod rezultātu, turklāt īpaši tad, ja dziesmu radījusi viena no šī brīža lielākajām popzvaigznēm. Chappell Roan ilgi šaubījās, vai The Subway studijas versijai maz būtu jāredz dienasgaisma, jo tā esot pārāk labi strādājusi koncertos, lai jebkura ieraksta versija liktos izdošanas vērta, bet nebija jāpaiet ilgam laikam, lai būtu skaidrs, ka rezultāts ir ārkārtīgi spēcīgs — gan tāpēc, ka The Subway gluži vienkārši ir meistarīgi uzrakstīta power balāde, gan tāpēc, ka gandrīz katram no mums ir sava Saskatčevana.
22. Daphni feat. Caribou — Waiting So Long
Kanādiešu elektroniskās mūzikas lielmeistars Dens Snaits ir pamanījies izdarīt kaut ko ļoti unikālu — izdot dziesmu, kurā kā viesis piedalās… viņš pats. Pats mūziķis ir teicis, ka galvenā atšķirība starp abiem projektiem ir vokāla izmantošana — ja Daphni mūzika vienmēr ir tikai instrumentāla, tad Caribou skaņdarbos parādās arī balss. Tā bija paredzēts arī šoreiz, taču, turpinot darbu pie kompozīcijas, Dens saprata, ka to ir nepieciešams papildināt ar tekstu, tādējādi radot šādu sākotnēji šķietami absurdu sadarbību. Mēs par to varam tikai priecāties, jo bez vokāla šī dziesma noteikti zaudētu daļu sava šarma, neatklājot savu pilno potenciālu. Ja šajā pelēkajā laikā meklē kādu saules stariņu, Waiting So Long to noteikti dos pārpārēm.
21. Japanese Breakfast — Picture Window
Picture Window ir burvīga reklāma labākajam, ko Japanese Breakfast spēj piedāvāt saviem klausītājiem — skaistas, izjustas, gaisīgas un nedaudz sapņainas skaņu gleznas, kas ir ietērptas popsīgā (vislabākajā šī vārda nozīmē) un masām pieejamā veidolā. Tas veido ļoti patīkamu kontrastu ar kompozīcijas vēstījumu par bailēm un nedrošību no tā, ka var nākties pazaudēt visu sev svarīgo, un, jo īpaši — tuvākos cilvēkus. Tāpat tā var būt dziesma arī par it kā šķietami normālām attiecībām, kuras gan ir lemtas neveiksmei, jo abi to dalībnieki nespēj saprast viens otra mērķus un izjūtas. Gan jau, ka ir vēl vairākas atbilstošas interpretācijas, ko šajās nepilnajās trīs minūtēs var saklausīt, taču viens ir skaidrs — tas viss kopumā izklausās patiesi brīnišķīgi.
20. Dijon — Yamaha
Lai gan Dijon albums Baby ir tik ļoti viengabalains, ka izcelt vienu dziesmu no tā ir pat nedaudz sarežģīti, lielākajai daļai viņa fanu, mūs ieskaitot, par albuma iecienītāko skaņdarbu ir kļuvis Yamaha. Lai jūs neapmāna dziesmas nosaukums — lai gan šādi tā patiešām nosaukta par godu Yamaha ražotajām elektriskajām klavierēm, kas izmantotas dziesmas pavadījumā, tajā netiek apdziedāti ne mūzikas instrumenti, ne motocikli. Šī dziesma ir veltījums viņa sievai un ugunij, kas neizdziest viņu abu starpā, Dižonam savas emocijas izdziedot tik izjusti, ka, to klausoties, pat nedaudz paliek karsti. Kā redzams, lai cīnītos par mūsu gada labākās dziesmas godu, Yamaha nedaudz ir pietrūcis, bet uz gada seksīgākās dziesmas statusu tā varētu pretendēt pavisam noteikti.
19. Hayley Williams — Mirtazapine
Heilija Viljamsa reiz bija emo scēnas karaliene — kad viņas grupa Paramore izdeva savu pirmo albumu Riot, viņai bija vien 19 gadi. Tagad, gandrīz 20 gadus vēlāk, emo karaliene ir atgriezusies. Šo gadu laikā ir izdoti daudzi lieliski ieraksti, tostarp Paramore fantastiskais 2017. gada ieraksts After Laughter un fenomenālais solo ieraksts Petals For Armor, taču šogad Viljamsa atkal ir radījusi lielisku emo stilā ieturētu dziesmu, kas veltīta antidepresantam Mirtazapine. Līdzās viņai šobrīd raksturīgajam modernā poproka skanējumam, Viljamsas vokāls šajā dziesmā balansē starp liegani maigu un izmisuši skaļu, šo spēcīgo vokālo partiju pavadot 90. gadu iedvesmotām skaļām ģitārām un niknām bungām.
18. Wednesday — Elderberry Wine
Wednesday vokālistes Karlijas Hartzmanas balss sevī apvieno labāko no folkmūzikas sapņainuma un pankroka enerģijas, kas līdz šim lielā mērā ir raksturojis arī grupas skanējumu kopumā. Viņu šī gada albuma Bleeds galvenais singls Elderberry Wine gan vairāk sliecas pirmajā virzienā, grupai nedaudz nogludinot savus asos stūrus, un mēģinot uzrakstīt ko līdzīgu klasiskai mīlas dziesmai. Lai gan šī dziesma izklausās visai saulaini un pat nedaudz cukuroti, aiz šīs ārienes ik pa brīdim ir pamanāms arī visai pamatīgs smeldzīgums. Bet, kā jau zināms, vislabākās lietas dzīvē slēpjas līdzsvarā, un tieši šis līdzsvars starp cerīgo un skumjo padara Elderberry Wine par grūti aizmirstamu dziesmu.
17. Little Simz — Free
Britu reperes Little Simz šī gada albumā Lotus netrūkst lielisku dziesmu, bet to vidū īpaši izceļas Free, kurā viņa pārspriež mīlestības un pašcieņas nozīmīgumu mūsu katra dzīvēs. Tajā atrodams viss, ko esam ieraduši dzirdēt labākajos viņas gabalos — grūvīgs bīts, krāšņas aranžijas un emocionālās inteliģences piepildītas rindas —, kamēr viņas repošanas maniere pirmajos divos pantos vairāk līdzinās sarunai, ne dziesmai, radot klausītājam personiskāku saikni ar dziesmas saturu. Savukārt tās outro daļa ir kā enerģisks pretstats pirmajiem diviem pantiem, piesaistot uzmanību ar atjautīgu rīmju shēmu, kurā katra rinda beidzas ar piedziedājumā dzirdamo vārdu “free” (vajadzības gadījumā arī padarot to par “three”). Šīm divām šķautnēm savienojoties, iegūstam dziesmu, kas kārtējo reizi atklāj Little Simz kā vienu no šīs desmitgades spožākajām hiphopa balsīm.
16. Robyn — Dopamine
Nu jau visai grūti atcerēties, kā jutāmies 2018. gadā, kad iznāca līdz šīm pēdējais Robyn albums, bet nenoliedzami šī desmitgade pasaulē līdz šim ir likusies visai drūma. Varbūt tieši jauns ieraksts no Robyn, uz kura iespējamo tuvošanos norāda novembrī izdotais singls Dopamine, spēs mainīt šīs izjūtas. Protams, tas ir visai maz ticami, bet tieši tik tālu mēs esam nonākuši. Metot jokus pie malas, jāsaka, ka kopā ar savu ilggadējo kolēģi Klāsu Olundu viņa ir radījusi kārtējo pieklusināto elektropopa grāvēju, kas tālu neatpaliek no viņas zināmākajiem darbiem, kā arī skanējuma ziņā droši vien būtu iederīgs jebkurā no Robyn iepriekšējiem albumiem. Pats interesantākais, ka arī 2025. gadā šajā skanējumā klausīties ir ne mazāk aizraujoši, kā jebkad iepriekš.
15. Lorde — What Was That
Mūzikā netrūkst pierādījumu, ka ar mazāk var panākt vairāk, un What Was That ir kārtējais spilgtais stāsts par to. Ja neņem vērā faktu, ka patiesībā šī dziesma ir kas vairāk par vienkārši “kārtējo”. Līdz ar tās nākšanu klajā, Lorde pārliecinoši paziņoja pasaulei, ka šis gads viņas faniem būs kaut kas ļoti īpašs — What Was That izmanto viņas jau labi iepazīto minimālismu kā ļoti efektīvu ieroci, lai pamatīgi ieblieztu klausītājam pa ausi ar mega lielu devu reālisma un izjūtām par laikiem, kas pagājuši un tagad šķiet kā pavisam cita pasaule. Tas teicami palīdz šim skaņdarbam gan “aizķert”, gan vienlaikus gluži vienkārši būt par kārtējo elektropopa himnu Lorde repertuārā, kas spilgti definēs viņas nākamo karjeras nogriezni.
14. Clipse — So Be It
Brāļu repa duets Clipse šogad nonesa hiphopa pasaules jumtu, izdodot savu pirmo ierakstu pēc 16 gadu pārtraukuma. Gandrīz divu desmitgažu prombūtne nav joka lieta, taču Pusha T un Malice ir pierādījuši, ka viņu repa rīmes vēl joprojām ir superaugstā līmenī, kā arī izklausās ļoti svaigi mūsdienu repa scēnā. Par svaigumu te pavisam noteikti jāpasakās arī producentam Farelam Viljamsam, kurš ar repa duetu sastrādājās arī viņu iepriekšējos albumos un kārtējo reizi ir pierādījis savas spējas uzburt sulīgus un līdz šim nedzirdētus bītus. Šo producēšanas meistarklasi vislabāk var novērot dziesmā So Be It, kurā atradīsiet ar trekniem bītiem apstrādātu vienu no šīgada labākajiem sempliem, kas pieder Saūda Arābijas mūziķim Talalam Madam. Farels nejauši atklāja šo semplu producenta Swizz Beatz Instagram kontā, taču to neizdevās apstiprināt laikā uz albuma izdošanu, tādēļ sākotnēji albumā šī versija nemaz neparādījās. Par laimi, Swizz Beatz tajā laikā bija Saūda Arābijā un personīgi parūpējās, lai šis sempls tomēr būtu apstiprināts. Tā nu 30 minūtes vēlāk mēs tikām pie oriģinālās dziesmas versijas, kā arī pie vienas no labākajām 2025. gada dziesmām.
13. Bon Iver — Everything Is Peaceful Love
Gadu gaitā Bon Iver mūzikā ir bijušas dzirdamas visdažādākās emocijas un sajūtu nokrāsas, taču tik atklāts pozitīvisms un pat zināms naivums ir sadzirdams pirmo reizi. Nav grūti iedomāties Everything Is Peaceful Love izskanam kā beigu titru mūziku, piemēram, kādā ļoti salkanā astoņdesmito filmā, taču tieši šis arī ir dziesmas galvenais spēks. Džastins Vernons ir īsts muzikālais hameleons, kurš teicami spēj pielāgoties jebkurai situācijai un skanējumam, organiski tajā iekļaujoties, bet vienlaikus ikreiz ieliekot kādu mazu daļiņu no sevis, kuru neviens cits uz šīs pasaules atkārtot īsti nav spējīgs. Šī dziesma nav nekāds izņēmums, jo zem šķietami vienkāršās kompozīcijas patiesībā ir paslēpta īsta muzikālā siena, kurā ikreiz var sadzirdēt kādu jaunu noskaņu, un tieši tas ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc Bon Iver aizrauj un neapnīk.
12. Lilly Allen — Pussy Palace
Domājams, ka pat neviena metāla grupa šogad nav izdevusi tik dusmu pārpildītu albumu kā Lilijas Alenas šī gada ieraksts West End Girl, un dziesma Pussy Palace ir šī albuma Mona Liza. Visiem jau zināms, ka dziesma (kā viss albums) veltīta bijušajam vīram Deividam Harboram, kurš viņu ilgstoši krāpa. Sintezatoru ieskautā Alenas balss lipīgi izdzied viņas pieredzi, Harbora „treniņu telpā” atrodot seksa rotaļlietas, prezervatīvus un citus pierādījumus viņa neuzticībai. Galvenais izaicinājums, klausoties šo dziesmu, ir sabiedriskajā transportā nesākt skaļi dziedāt līdzi, jo tad varētu rasties daži pārpratumi.
11. Viagra Boys — Uno II
Zviedru panki Viagra Boys vienmēr ir izcēlušies ar saviem satīras pilnajiem tekstiem, kuros vokālists Sebs Mērfijs nereti iejūtas dažādos tēlos, un viņu jaunākajā albumā viagr aboys tas, šķiet, izpaužas vēl vairāk nekā iepriekš. Spilgts piemērs ir singls Uno II, kas sarakstīts no Mērfija suņa Uno skatu punkta, saimniekam mēģinot iedomāties, kas notiek viņa suņa prātā, atkal un atkal apmeklējot veterinārārstu. Fantastiski sulīgas ritma sekcijas pavadībā Mērfija iemiesotais suns dzied par veterinārārstu tautībām, pamošanos no anestēzijas, izrautiem zobiem, un, dīvainā kārtā, arī Zviedrijas politiku. Vai šīs dziesmas teksts patiesībā ir par paranoju, kas valda mūsdienu sabiedrībā, un arvien pieaugošo tendenci uzķerties uz sazvērestības teorijām? To droši apgalvot nevaram. Toties par to, ka šī dziesma ir absolūts grāvējs, gan esam pilnīgi droši.
10. NewDad — Everything I Wanted
Everything I Wanted lieliski simbolizē to, par kādu grupu 2025. gadā kļuvusi NewDad, piedāvājot ceļojumu tajā, kas ļauj grupai izcelties. Lai gan agresīvākajos brīžos viņu indīrokā sadzirdamas izteiktas postpanka atsauces, tās ļoti dabiski tiek apvienotas ar izteikti lipīgu piedziedājumu, padarot skanējumu par pat ļoti pieejamu. Šo kokteili izcili papildina dziesmas naratīvs par sajūtām un gaidām, kuras beigās ne tuvu nespēj materializēties tādā formātā, kādā esam vēlējušies. Tieši tas kļūst par izšķirošo puzles gabaliņu — smeldzīgā un mazliet nepieradinātā Everything I Wanted ir patiesa šai estētikai līdz pēdējai detaļai, demonstrējot to, cik daudz var panākt, kad zini, ko patiesībā esi vēlējies.
9. Wet Leg — davina mccall
Lai gan davina mccall nes realitātes šova Big Brother bijušās vadītājas vārdu, dziesma noteikti nav tiešs veltījums viņai, bet ir jāatzīmē, ka Davinas darbs Big Brother un frāze I’m coming to get you! pirms izbalsotā dalībnieka izvadīšanas no šova ir padarījusi viņu par britu TV ikonu. Līdz ar to nav pārsteigums, ka Wet Leg šo daudziem nostaļģisko frāzi ir izmantojuši dziesmā par beznosacījumu mīlestību — tiešu un bez aplinkiem izteiktu. Grupas diskogrāfijā tik šķietami vienkārša formula nav bieži sastopama, kas ir viens no iemesliem, kāpēc tā šajā gadījumā nostrādā perfekti — kontrasts ļauj izcelties gan noskaņai, ko dziesma uzbur, gan lirikām, kuras ir salkanas pat grupas dalībnieku skatījumā, bet reizēm patiesi aizķerošai mīlas dziesmai ir vajadzīgs tieši tas.
8. Tame Impala — Dracula
Šogad izdotais Deadbeat viennozīmīgi polarizēja Tame Impala cienītāju armiju — ja daļa absolūti atdevās tajā dominējošajām elektroniskās mūzikas ietekmēm, tad gana daudzi atteicās pieņemt Kevina Pārkera jauno virzienu, pat šauboties, vai tas maz ir tas pats čalis, kurš vienatnē uztaisīja Currents. Šķiet, ka vismazāk šķēpu ticis lauzts par Dracula — dziesmu, kurā Pārkers gribēja iemiesot superproducenta Maksa Mārtina ietekmes. Tās noteikti nevar noliegt — dziesmas pulsējošais bīts to padara par superlipīgu trīsarpus minūšu ceļojumu Tame Impala sintezatoru paradīzē, daudziem saskatot gana daudz līdzību arī ar Thriller, turklāt ne jau viedoklipa dēļ vien. Jāsecina, ka pat neviennozīmīgi vērtētā albumā Dracula ir grūti apstrīdams pierādījums Kevina spējai turpināt radīt fenomenālas popdziesmas.
7. Ethel Cain — Fuck Me Eyes
Laba dziesma var pastāstīt veselu stāstu un Etelas Keinas šī gada burvīgais albums Willoughby Tucker, I'll Always Love You ir pilns ar tādām. Mēs esam izvēlējušies izcelt, iespējams, jaudīgāko dziesmu visā ierakstā - Fuck Me Eyes -, kurā Keina uzbur stāstu par mazpilsētas skaistumkaralieni, kuras dzīve nebūt nav tik skaista, kā gribētos. Muzikāli dziesmā savijas shoegaze un synth-pop žanri, radot augusta nogales noskaņu kādā mazā lauku pilsētā, kas dzīvo ārpus laika un telpas. Starp citu, vērts pieminēt arī to, ka par tās iedvesmas avotu kalpojusi burvīgā 80. gadu Kim Carnes dziesma Bette Davis Eyes.
6. HAIM — Relationships
Laiks ir nemanāmi paskrējis, un HAIM māsas ir mūs priecējušas ar savu mūziku nu jau vairāk nekā desmit gadus, tādēļ ir it īpaši iespaidīgi, ka viņu jaunā mūzika vēl joprojām izklausās sasodīti svaigi, un ar katru albumu HAIM pienes popmūzikai jaunu skanējumu. Lielisks piemērs šim ir singls Relationships, kas pēc piecu gadu pārtraukuma bija pirmais vēstnesis jaunajam albumam I Quit, un ieintriģēja jau no pirmajām sekundēm, kur Daniela Haima ierunā pārdomu pilnus vārdus uz bīta, kas mierīgi varētu iederēties RUN DMC 80. gadu katalogā. Tad pēkšņi dziesmā iezogas klavieres, kas pārtop brīnišķīgā melodijā un tūdaļ aicina dungot līdzi. Šis pretstats lieliski atspoguļo dziesmas tematu, kurā mīlestība mijas ar besi par attiecībām un neziņu, kā to atrisināt. Šai lipīgajai kombinācijai nespējām pretoties arī mēs, tādēļ dziesma ir godam nopelnījusi vietu mūsu topa desmitniekā.
5. Fontaines D.C. — It's Amazing To Be Young
Pērn īru puiši Fontaines D.C. izdeva, mūsu ieskatā, otru labāko gada ierakstu, bet šogad dienasgaismu ieraudzīja albuma deluxe versija, kurā iekļauta arī dziesma It’s Amazing To Be Young, to pavadot arī burvīgam videoklipam. Pirmo reizi dzirdot šo dziesmu, radās tikai viens jautājums — kāda suņa pēc tā bija jāmarinē veselu gadu? Principā, dziesma lieliski iederētos pērn izdotajā albumā Romance un, iespējams, pat izkonkurētu vairākus gabalus, kuri tajā atrodami. Varbūt tomēr labi, ka dziesma iznāca tikai šogad, jo mums ir iemesls atkal runāt par Fontaines D.C., un tas vien ir ļoti labi.
4. Geese — Taxes
Albumu topā Geese ierindojās ceturtajā vietā. Dziesmu topā Geese ierindojās ceturtajā vietā. Dažas vietas ir tikpat paredzamas kā nāve un nodokļi, taču, ja nopietni, tad šoreiz mūsu iekšējā balsojumā pirmās četras dziesmu topa vietas saņēma vienādu punktu skaitu un jautājumu atrisināja tā saucamie tie breakers. Mūsuprāt, šī ir labākā dziesma, ar kuru kādu iepazīstināt ar Kamerona Vintera daiļradi, jo tā ir samērā klasiska modernā indie rokmūzika, kurā jaudīgs, bet ievainojams vokāls konverģē ar viegli abrazīvām ģitārām, kuras dziesmas laikā evolucionē 80. gadu iedvesmotās post-punk skaņās. Protams, nevar aizmirst arī dziesmas centrālo tekstu — If you want me to pay my taxes / You better come over with a crucifix / You’re gonna have to nail me down.
3. Turnstile — I CARE
Pirmo reizi izdzirdot šo dziesmu, nezinātājam varētu piedot, ja nodomātu, ka dzird kādu iepriekš nedzirdētu The Cure dziesmu. Taču tad atskan vokāli un ir skaidrs, ka The Cure tas gluži nav, bet kas tad? Varbūt The Police? Nē, beigu galā tie modernā hardcore čempioni Turnstile, kuri šogad izdeva savu ambiciozāko ierakstu NEVER ENOUGH, kas pamanījās samiksēt visus žanrus kopā vienā burvīgā kokteilī. Arī I CARE nav izņēmums — dziesma, kura iederētos kādā filmas par bezrūpīgu jauniešu braucienu cauri tumšam mežam jūnija vidū. Iespējams, jau tagad kaut kur Holivudā top scenārijs, kur tieši šī dziesma ieplānota kā kādas ainas galvenais elements. Lai nu kā, Turnstile mūsu topos šogad ir ļoti gaidīti un atliek vien cerēt, ka nākotnē redzēsim viņus arī kādā koncertā Latvijā.
2. Wolf Alice — Just Two Girls
Šķiet, ka Wolf Alice talants rakstīt lieliskas dziesmas progresīvi aug ar katru nākamo albumu. Grupas jaunākais ieraksts The Clearing nav izņēmums, jo tas mums dāvājis vienu no skaistākajām šī gada dziesmām, proti, Just Two Girls. Tā ir patiesa himna par draudzību starp divām sievietēm, kurā sapratne un abpusējs apbrīns mijas ar rotaļīgumu. Grupas dziedātājai Elijai Rovselai ir izdevies izcili noķert izjūtas, kad gribas izkratīt sirdi savai labākajai draudzenei un vienkārši pavadīt jautru vakaru kopā ar pāris dzērieniem. Savukārt muzikāli Just Two Girls piedāvā brīnišķīgu klavieru pavadījumu ar 70. gadu softroka ieskicēm. Zosāda un, iespējams, pat kāda nobirusi asara garantēta.
1. Big Thief — Words
Big Thief piemīt apbrīnojama īpašība savā mūzikā apvienot dažādas visiem pazīstamas un ikdienišķas lietas, lai radītu ko vienreizēji savu. Daudzas no viņu izcilākajām dziesmām radītas, izmantojot rokmūzikā bieži sastopamus elementus, bet piešķirot tiem izteikti jūtamu rokrakstu. Šajā kategorijā noteikti var ievietot arī albuma Double Infinity spožāko dziesmu Words, kas izklausās vienlaikus ārkārtīgi vienkārši un absolūti pārpasaulīgi. Tās pamatā it kā ir vienkārša ģitāras melodija un dzīvelīga ritma sekcija, bet dziesmas audio celiņos ir paslēpts tik daudz sīku detaļu — to skaitā var minēt spocīgus vokālos samplus, vairākās kārtās vienu pāri otrai klātas ģitāras partijas un reverb efektus pamatīgās devās — ka, to klausoties, Words šķietami ieskauj no visām pusēm. Līdz ar to, nav jau brīnums, ka mums to gribas piedzīvot vēl un vēl. Words varbūt nav bijusi gada pamanāmākā dziesma, bet gada maģiskākā gan.
Visas mūsu dziesmu topā iekļuvušās dziesmas iespējams noklausīties arī īpaši izveidotā plejlistē:
Intro.lv 2025. gada labāko dziesmu TOP 25 veidošanā piedalījās: Normunds Vucāns, Gundars Zaburdajevs, Lauris Anstrauts, Jana Udovenko un Kārlis Arājs


Visu cieņu dziesmu topā pārstāvētajām meitenēm: Haim, Ethe Cain, Lorde, Robyn, CMAT u.c. Haim dziesma Relationships, ļoti mīlīga, bet, jeb bez kāda zemteksta, pieņemu, jūs, apskatnieki, iespējams, 90jos vēl tikai dzimāt, kad šāda dziesma bija patīkams, normāls 90to standarts. Es vecāks, no tiem laikiem, mieru nedod, ar ko šī dziesma asociējas, bet pilnīgi noteikti asociējas:)
intro sekotājs 17. decembrī, 22:13