Reģistrēties?

MEKLĒTĀJS UN ATRADĒJS

Labprāt uzklausīsim jūsu mūziku —
sūtiet to mums!

Dziesmas, kas jādzird šonedēļ (21/03)

Intro, 2013. g. 21. martā

Iknedēļas aktuālākās jaunās mūzikas apskats šoreiz nedaudz saīsinātā versijā, tomēr tajā tik un tā netrūkst lielisku atradumu. To skaitā arī jaunumi no Vampire Weekend, Little Boots, Beyonce un daudziem citiem. Ja šķiet, ka kaut kā šeit pietrūkst vai ir kas cits, ko teikt, esat laipni aicināti savu viedokli izteikt komentāros.

Vampire Weekend — Step

Vampire Weekend ir kārtējā “lielā” grupa, kas šogad gatavojas izdot jaunu albumu. Lai dotu ieskatu tajā, ko no maija sākumā gaidāmā Modern Vampires of the CIty varam sagaidīt, viņi šonedēļ laiduši klajā divas no albuma dziesmām — Diane Young un Step. Lai gan arī Diane Young nebūt nav zemē metama dziesma (kaut arī tā izklausās nedaudz dīvaini), tieši Step, manuprāt, izceļas krietni vairāk. Pirmās dziesmas sekundes, kurās dzirdams nedaudz pārveidots Ezras Kēniga vokāls, liek domāt, ka Vampire Weekend būs kaut ko pamatīgi izmainījuši savā skanējumā, tomēr jau pēc brīža ieskanas viņiem raksturīgais klavesīns un bažas pazūd. Lai gan ir detaļas, kas, salīdzinot ar iepriekšējiem albumiem, ir izmainījušās, Step tik un tā ir pilns ar viņiem raksturīgām lietām — no jau pieminētajām klavesīna skaņām līdz atjautīgajiem tekstiem, kas pilni ar atsaucēm uz neskaitāmām lietām. Klausoties Step liekas, ka tajā sadzirdamas skumjas, bet beigu beigās efekts ir tieši pretējs — tas rada ļoti pacilājošu atmosfēru. Es teiktu, ka šis būs pašā laikā pavasarim.

/Lauris Anstrauts/

Little Boots — Broken Record

Jauns singls no Little Boots pēc gandrīz 4 gadu pauzes. Elektropopa māsliniece Viktorija Kristīna Hesketa kopš 2009. gada debijas plates Hands nav nodevusies acīmredzami spilgtiem eksperimentiem. Jaunais Little Boots veikums ir mazliet atkāpies no astoņdesmito gadu synth-pop scēnas un ieguvis deju mūzikas noskaņu. Otrais albums, kas gaidāms 5. maijā, sola arī lielāku viesmākslinieku klātbūtni, kā piemēram Džeimss Fords (Simian Mobile Disco) un Endijs Batlers (Hercules and Love Affair) citu starpā.

/Kristaps Zvirbulis/

Beyonce — Bow Down / I Been On

Lai kāda stila mūziku jūs klausītos ikdienā, to, ka R&B un popmūzikas dīva Bejonsē ir pieteikusi savu atgriešanos mūzikas industrijā, jūs nedrīkstat nezināt. Turklāt atgriezusies nepajokam. Kamēr puse pasaules jau ielīgojās Svētā Patrika dienas svinībās, Kārteres kundze pagrieza prožektora gaismas uz sevi, SoundCloud profilā publicējot jaunu dziesmu. Neviens vēl joprojām nezina, vai tā ir viena dziesma vai divas vienā, vai tas ir pirmais singls no jauna albuma vai tas ir tikai ieskats gaidāmajā muzikālajā materiālā, bet skaidrs ir viens — tas ir drosmīgs pieteikums uz karalienes troni. Bow Down daļu producējis Hit-Boy, kurš atbildīgs arī par Kanje Vesta un Jay-Z provokatīvajiem Nēģeriem Parīzē, savukārt pie I Been On ķēries Timbaland, tādēļ hiphopa ietekmes Beyonce mūzikā saklausāmas kā nekad agrāk. Pat nemeklējiet, kas tas par čali, kurš repo I Been On daļā, jo tā ir pati Bē tikai stipri pazeminātā un palēninātā apstrādē, kas lielās ar saviem sasniegumiem un parādīšanos repera Willie D videoklipā 14 gadu vecumā. Savukārt Bow Down viņa skaļi paziņo, ka apprecēšanās un meitiņas piedzimšana nebūt nenozīmē, ka viņa tagad būs paklausīga sieviņa un turēs rokas klēpī salikusi. Paklanieties, jo karaliene ir atpakaļ un savu kroni atdot negrasās!

/Jana Udovenko/

Fryars — On Your Own

Fryars, jeb 22 gadus vecais Bendžamins Garrets, ar sevi iepazīstināja kā talantīgu mūziķi vel būdams tīņa vecumā. On Your Own, kas seko spocīgi valdzinošajai balādei Love So Cold, ir vēl viens dvēseliskā valdzinājuma pilns dārgums jaunā Londonas mākslinieka izpildījumā. On Your Own lieliski parāda Garreta kā mūziķa lielo izaugsmi. Līdz ar to, ir pamats cerībām, ka jaunais veikums, kas tiks izdots Warner paspārnē, šo izaugsmi pārādīs visā tās spožumā, jo šis jaunietis vairs nav tas pats Fryars, kas dāvāja mums Dark Young Hearts.

/Kristaps Zvirbulis/

Andrew Bayer — Lose Sight feat. Ane Brun

Elektroniskās mūzikas producents no Vašingtonas Endrjū Bajers šogad atgriežas ar savu otro studijas albumu If It Were You, We’d Never Leave un līdz izdošanai 15. aprīlī ik pa laikam piedāvā kādu dziesmu no tā. Jaunākā ir enerģiskā Lose Sight, kurā ir divi trumpji — veiksmīgi izvēlēts Sufjana Stīvensa sempls un talantīgās norvēģu dziesminieces Anes Brunas vokāls. Bejers atklāj, ka visu mūžu ir apbrīnojis semplēšanas tehniku hiphopā, tādēļ šajā albumā nolēmis to izmēģināt pats un, spriežot pēc šīs dziesmas, viņam tas ir izdevies lieliski. Lose Sight ir kā enerģijas lādiņš saulainā rītā un sniedz pacilājošas emocijas. Bejera ierakstu kompānija jau pasteigusies nodēvēt viņa jaunā albuma skanējumu par vidusceļu starp Gold Panda, Flying Lotus un Johanu Johanssonu. Ja arī pārējās dziesmas jaunajā albumā ir tik labas kā šī, viņi noteikti nav kļūdījušies.

/Jana Udovenko/

Uncle Acid & The Deadbeats — Poison Apple

Par šiem psihodēliskā roka pārstāvjiem lielākā sabiedrība maz tika dzirdējusi līdz brīdim, kad viņu 2011. gada ierakstu Blood Lust internetā sāka tirgot par ne mazāk kā 700 britu mārciņām, padarot to par katra lepna mūzikas kolekcionāra vēlamu īpašumu. Jaunais singls Poison Apple ir no grupas jaunākā veikumā Mind Control, kas klausītājiem būs pieejams aprīlī. Sātanisku tieksmju iezīmes, konkrēta kulta līdera pielūgsme, mistiski dziesmu teksti un liela Black Sabbath ietekme vislabāk raksturo šo trīs Kembridžas dīvaiņu radīto mūziku.

/Kristaps Zvirbulis/

Banks — Fall Over

Šķiet, ka Banks šobrīd ir visai populārs uzvārds mūzikas industrijā. Kā pirmos piemērus var nosaukt Paul Banks un Azealia Banks, bet gan jau, ka kādu brīdi padomājot varētu nosaukt vēl ne vienu vien pazīstamu mūziķi ar šādu uzvārdu. Tagad viņiem ir pievienojusies arī māksliniece, kas sevi nodēvējusi vienkārši par Banks. Es gan nezinu, vai tas patiešām ir šīs Losandželosas dziedātājas uzvārds, vai viņa šādu skatuves vārdu izvēlējusies citu iemeslu dēļ, bet esmu pārliecināts, ka jau pēc kāda laika šo vārdu ievadot Google, starp rezultātiem viņa būs atrodama tikpat bieži, kā abi divi iepriekš pieminētie un informācija par bankām. Tieši tā — viņu nākotnē gaida lielas lietas. Viņas jaunākais skaņdarbs Fall Over gan nav tik iespaidīgs, kā pirmais ievērību guvušais singls Before I Ever Met You, kas pilns ar triphopa ietekmēm, bet viņas balss iespējas tas nodemonstrē, šķiet, pat labāk. Tiem, kam patīk pēdējā laikā populārais alternatīvais R&B un drūma popmūzika, šis būs pašā laikā.

/Lauris Anstrauts/

Tavs komentārs