Reģistrēties?

MEKLĒTĀJS UN ATRADĒJS

TUVĀKIE NOTIKUMI

OKTOBRIS
02: Sting, Arēna Rīga
07: Carnival Youth Koncertsērija Naivais Ku-Kū , VEF Kultūras pils
16: Nazareth, Arēna Rīga
NOVEMBRIS
02: Bon Iver, Arēna Rīga
14: OneRepublic, Arēna Rīga
DECEMBRIS
08: The Neighbourhood, Arēna Rīga
Viss kalendārs »
Labprāt uzklausīsim jūsu mūziku —
sūtiet to mums!

Ceļš uz Positivus 2015 - Ghostpoet

Lauris Anstrauts, 2015. g. 13. jūnijā

Ar katru dienu paliek par vienu dienu mazāk līdz Positivus festivālam, tāpēc jāturpina arī mūsu rakstu sērija, kas iepazīstina ar tā māksliniekiem. Kā nākošais rindā britu mūziķis Ghostpoet.

Kas?

Ghostpoet, īstajā vārdā Obaro Edžimive, nāk no Londonas dienvidiem, bet universitātes laikos viņš dzīvojis Anglijas vidienes pilsētā Koventrijā. Tolaik viņš ar domubiedriem darbojās grime žanrā, bet pēc universitātes pabeigšanas atgriezās Londonā, sākot izstrādāt to skanējumu, ar kādu viņš ir pazīstams tagad. Tam sekoja arī sadarbības uzsākšana ar atzīto mūziķi Micachu, kura palīdzēja producēt viņa 2010. gadā iznākušo pašizdoto debijas EP. To, savukārt, pamanīja pazīstamais BBC Radio dīdžejs Džailss Pītersons, kura ierakstu kompānija Brownswood pārizdeva šo EP, kā arī gadu vēlāk izdeva viņa debijas albumu Peanut Butter Blues & Melancholy Jam. Tas līdz šim ir arī bijis viņa veiksmīgākais albums, atnesot kritiķu atzinību un prestižās Mercury balvas nomināciju, kā arī nostiprinot tieši Ghostpoet raksturīgo skanējumu.

Tas, ka viņa debijas albums joprojām ir uzskatāms par viņa labāko, gan nenozīmē, ka pēc tā viņš neko ievērības cienīgu nav izdevis — viņa kontā ir vēl divi atzīstami albumi, kuri liek domāt, ka viņa karjeras augstākais punkts vēl ir tikai priekšā. Pirmais no tiem - Some Say I So I Say Light — iznāca divus gadus pēc viņa debijas un veiksmīgi turpināja debijas albumā iesākto formulu, elektroniskus bītus pārklājot ar rečitēšanu nedaudz miegainā balsī. Jāpiezīmē arī, ka vienā no šī albuma dziesmām sadzirdama Positivus festivālā iepriekš pabijusī Lūsija Rouza, tāpat albumā var atrast arī Deivu Okumu no The Invisible un vēl citus viesmāksliniekus.

Šī gada pavasarī iznāca viņa trešais studijas albums Shedding Skin, kurā dzirdama atkāpšanās no viņa ierastajiem elektroniskajiem bītiem par labu dzīvākam skanējumam (tiesa gan, šis tas līdzīgs bija dzirdams arī viņa debijas ierakstā). Tāpat arī viņa vokāli, šķiet, ir kļuvuši tuvāki dziedāšanai, nevis repošanai, kā arī vēl izteiktāka ir kļuvusi tendence pieaicināt viesmāksliniekus — šeit tādi ir atrodami jau vairāk nekā pusē dziesmu. Tomēr viņš nebūt nav pazaudējis to, kas viņu padara īpašu, un tiem, kas ar viņu jau pazīstami, arī izdzirdot jaunā albuma dziesmas, uzreiz būs skaidrs, ka tas ir Ghostpoet.

Ko spēlē?

Ghostpoet ierakstos dzirdamajos skaņdarbos var saklausīt veselu lērumu dažādu ietekmju — hiphopu, triphopu, glitch (un vēl citus elektronikas žanrus), arī pa druskai soula, džeza, indie roka un, iespējams, vēl kaut kā. Tikmēr dzīvajā viņš mēģina to visu atkārtot cik vien labi spēj, tiesa gan, spēlējot ar dzīvo grupu, tāpēc dziesmu skanējums mēdz nedaudz atšķirties no ierakstiem. Starp citu, kad pirms aptuveni gada redzēju viņus dzīvajā, viņa dzīvā grupa atstāja ļoti labu iespaidu, tāpēc domāju, ka arī Salacgrīvā būs interesanti klausīties ne tikai Ghostpoet balsī, bet arī pārējo spēlētajā. Īpaši gribas uzteikt meiteni pie sintezatoriem, kurai, papildus to spēlēšanai, lieliski vai vismaz ļoti labi padodas arī gandrīz visu albumos dzirdamo viesmākslinieku vokālās partijas.

Meklējot salīdzinājumu ar kādu no iepriekšējo festivālu viesiem, gribot negribot nākas apstāties pie pagājušajā gadā satiktā Tricky. Jā, varbūt viņu mūzika neskan gluži vienādi, bet triphopa ietekme uz Ghostpoet mūziku ir visai viegli sajūtama, līdz ar to, varētu pat teikt, ka viņš mūsdienās nes tālāk Tricky deviņdesmitajos nodoto stafetes kociņu.

Kāpēc jāredz?

Rūdolfs Sietiņš, Intro.lv žurnālists: Paskatoties uz Ghostpoet brillēm un eleganto šķirmici, rodas asociācijas ar Hariju Poteru. Joki mazi, lai gan Ghostpoet radītā mūzika izklausās maģiski majestātiski, viņam ar Hariju ir visai mazs sakars. Apvienojot kaut ko no deviņdesmito triphopa, skarba britu hiphopa un modernā četrdesmitgadnieku post-punk (joks par hiphopa The National bieži pavīd apzīmējot Ghostpoet daiļradi), šī uzstāšanās solās būt dūmakaini emocionāla, kas varētu kļūt par lielisku sestdienas rīta paģiru skaņu celiņu.

Normunds Vucāns, Intro.lv žurnālists: Es neesmu drošs, ka gribētu ieteikt Ghostpoet koncertu, ja tas notiktu kaut kad vakarā. Ne tāpēc, ka viņš to nebūtu pelnījis, bet gan tāpēc, ka vakaram šāda mūzika nepiestāv gana labi. Savukārt trijos dienā brits būs tieši tas, kas nepieciešams. Sestdienas pēcpusdienā reperis palīdzēs iešūpoties, noskaņoties uz ko aktīvāku vēlāk, kā arī lēnām iekustinās visu prātus, jo viņa tekstos ir vērts ieklausīties. Katrā ziņā noteikti to rekomendēju darīt, jo Ghostpoet ir daudz interesanta sakāmā.

Lauris Anstrauts, Intro.lv žurnālists: Uz Ghostpoet koncertu noteikti ir jāiet tiem, kuri, tāpat kā es, labprāt Positivus festivālā redzētu vairāk kvalitatīva hiphopa, jo, lai gan par reperi klasiskajā izpratnē viņu grūti nosaukt, šķiet, ka viņš ir tuvākais hiphopam, kas šajā festivālā redzēts vismaz kādu laiku. Viņu gan nevajadzētu palaist garām arī visiem pārējiem, jo viņš ir viens no šī brīža kreatīvākajiem britu mūziķiem, savā mūzikā jaucot lērumu dažādu žanru un tādējādi izveidojot visai oriģinālu skanējumu.

Iepriekšējie Ceļš uz Positivus 2015 sērijas raksti:

St. Vincent

Basement Jaxx

Charli XCX

Placebo

Jungle

Everything Everything

Jack Garratt

Tropics

Lamb

East India Youth

Warpaint

Kasabian

Ewert And The Two Dragons

Rival Sons

Būs jāpiekāpj un jāpaklausās!

KRSTP 2015. gada 13. jūnijā, 14:54

Elegantas un plašas teltis un nojumes festivāliem, mājai, dārzam un pasākumiem:

http://www.averto.lv/lv/nojumes-un-lapenes/

Averto 2015. gada 14. jūnijā, 20:35

Tavs komentārs