Reģistrēties?

MEKLĒTĀJS UN ATRADĒJS

Labprāt uzklausīsim jūsu mūziku —
sūtiet to mums!

Ceļš uz Positivus 2015 – Everything Everything

Staņislavs Fisenkovs, 2015. g. 8. maijā

Gatavošanās darbi Positivus festivālam, tostarp mūsu iesāktais ceļš, kurā iepazīstinām ar gaidāmajiem māksliniekiem, rit pilnā sparā. Iepazīstināšanu šajā reizē turpinām ar angļiem Everything Everything, kuri nebaidās savā daiļradē paeksperimentēt un jaukt kopā dažnedažādus žanrus.

Kas?

Līdzīgi kā daudzām citām grupām, Everything Everything stāsts aizsākās kādā skolā, kurā satikās pāris jaunieši ar vēlmi kopā spēlēt un radīt mūziku. Taču atšķirībā no lielākās daļas grupu, kuras nekur tālāk par skolas solu netiek, šai četrotnei īsā laika posmā izdevās sev pievērst mūzikas industrijas uzmanību. Vien pāris mēnešus pēc apvienības aizsākšanas viņiem radās iespēja sadarboties ar augsti vērtēto producentu Deividu Kostenu, kurš labāk ir pazīstams kā Faultline. Viņu sadarbība izvērtās veiksmīga, un šo gadu laikā Kostens ir producējis divus apvienības albumus. Viņš iesaistījās arī pirmo singlu tapšanā, no kuriem pirmais, Suffragette Suffragette, tika izdots 2008. gada beigās. Pēc tā sekoja vēl pāris nozīmīgi singli — MY KZ, UR BF un par hitu dēvējamais Photoshop Handsome, kas ievērojami paplašināja viņu klausītāju pulku.

Neskatoties uz to, cik veiksmīgi tika sperti pirmie soļi, Alekss Nīvens, viens no grupas dalībniekiem, tomēr nolēma pievērsties žurnālistikai. Tas gan netraucēja pārējiem atrast viņa aizvietotāju un turpināt Everything Everything. Drīz pēc tam viņi iekļuva BBC Sound of 2010, bet diemžēl tālāk par garo nominatu sarakstu viņi netika. Pāris mēnešus vēlāk tika izdota puišu debija Man Alive, kuru novērtēja arī prestižās Mercury balvas žūrija. Lai gan mūzikas apskatnieku viedokļi bija dažādi, gada nogalē ieraksts bija atrodams vairāku mūzikas izdevumu albumu topos. Vēlāk šis albums arī ļāva doties tūrē kopā ar tādām grupām kā Snow Patrol un Muse, kā arī uzstāties uz daudzu festivālu skatuvēm.

Visai drīz pēc Man Alive izdošanas viņi bija uzsākuši darbu jau pie nākamā ieraksta Arc, kas dienas gaismu ieraudzīja 2013. gada sākumā. Ar šo plati Everything Everything nenācās piedzīvot otrā albuma sindromu, un Arc pat tika novērtēts augstāk par debiju. Lai gan šoreiz uz Mercury Prize pretendēt nesanāca, paveikto novērtēja tādas britu mūzikas balvas kā Ivor Novello Awards un Music Producers Guild Awards. Spert vēl vienu soli uz priekšu viņi mēģinās pavisam drīz, kad tiks izdota tresā plate Get to Heaven, no kuras jau publicēti divi singli — Distant Past un Regret. Par to, vai viņiem tas izdosies, mēs varēsim pārliecināties mēnesi pēc tam, kad albuma tiks izdots, festivāla piektdienas vakarā.

Ko spēlē?

Kad runa ir par Everything Everything, bieži izskan vārdu savienojums „unikāls skanējums”. To viņi panāk, iesaistot savā mūzikā dažnedažādus žanrus. Pamatā tiek radīts alternatīvā roka un popmūzikas sajaukums, bet laika gaitā to papildināja elementi no laikmetīgā R&B, glitch pop un elektronikas. Tas ļauj savā daiļradē izmantot neparastus, sarežģītus un rūpīgi pārdomātus aranžējumus. Atsevišķi jāizceļ solista Džonatana Higsa spēja strauji pāriet no zemas nots uz falsetu. Viņa balss spējas lieliski papildina pārējo dalībnieku vokālās harmonijas.

Zināmā mērā saskatāma līdzība ar kādreizējiem festivāla viesiem Wild Beasts, kuri arī dēvējami par indie pārstāvjiem un kuru solists izceļas ar prasmīgo falseta dziedājumu. Muzikāli varētu vilkt paralēles arī ar Phantogram, kuri mūs priecēja pagājušajā gadā, kā arī ar Friendly Fires melodiju dinamisko ritmu.

Kāpēc jāredz?

Staņislavs Fisenkovs, Intro.lv žurnālists: Pirms vairākiem gadiem kāds ieteica noklausīties Everything Everything dziesmu Photoshop Handsome un kopš tā laika cenšos sekot līdzi viņu aktivitātēm. Šī iemesla dēļ ar nepacietību gaidu gan viņu trešo albumu, gan uzstāšanos Positivus festivālā, kurā viņi, manuprāt, tiek gaidīti jau kādu laiciņu. Ar savu neparasto, unikālo stilu un bieži vien asprātīgiem dziesmu tekstiem viņi var iepatikties gan alternatīvākas mūzikas klausītājam, gan popmūzikas cienītājam. Spriežot pēc pašreiz pieejamajiem mākslinieku uzstāšanās laikiem, Everything Everything koncerts varētu būt lielisks veids kā iesākt savu festivālu.

Lauris Anstrauts, Intro.lv žurnālists: Brīdi pirms grupas trešā albuma izdošanas, šķiet, ka Everything Everything lēnām ir sākuši nostabilizēt savu vārdu britu indie mūzikas lauciņā. Viņi gan diez vai jebkad būs lielu festivālu hedlaineri, bet ir dažas lietas, kas viņus izceļ un kas viņus liks atcerēties arī nākotnē. Starp tām var nosaukt viņu nebaidīšanos savos tekstos runāt par aktuālām sociālām un politiskām tēmām, kā arī interesanto un niansēto pieeju dziesmu aranžējumiem. Tomēr pats galvenais, kas viņus izceļ, ir solista falsets, jo reti kuram izdodas veiksmīgi tikt galā ar tik augstiem vokāliem. Klāt vēl nākot viņu spējai būt enerģiskiem dzīvajā, ir skaidrs, ka viņus festivālā ir vērts redzēt.

Normunds Vucāns, Intro.lv žurnālists: Līdz pat šim gadam Everything Everything man bija, ja ne gluži vienaldzīgi, tad tādi, kas paliek pie statusa „viena no it kā foršajām grupām”. Un pasaulē tādu ir daudz. Manās acīs šis statuss mainījās februārī, līdz ar Distant Past iznākšanu, kas, manuprāt, ir viena no līdz šim labākajām gada dziesmām. Tā apvieno sevī visu to, kāpēc kvartets ieguva mūzikas pasaules ievērību, un paceļ to citā līmenī, radot fantastisku skanējumu, kuru nevaru sagaidīt izdzirdēt dzīvajā. Liekas, ka viņu jaunais albums jau atkal varētu būt līmenī, taču pat ja nebūs — šīs kompozīcijas vien dēļ, koncertu gaidu ar lielu nepacietību!

Iepriekšējie Ceļš uz Positivus 2015 sērijas raksti:

St. Vincent

Basement Jaxx

Charli XCX

Placebo

Jungle

Tavs komentārs