Reģistrēties?

MEKLĒTĀJS UN ATRADĒJS

NEPACIETĪGI GAIDĀM

SEPTEMBRIS
Pixies — Beneath the Eyrie
Chelsea Wolfe — Birth Of Violence
Charli XCX — Charli
(Sandy) Alex G — House Of Sugar
The Lumineers — III
Viss kalendārs »

TUVĀKIE NOTIKUMI

SEPTEMBRIS
14: Židrūns, Shishi, K. K. fon Stricka villa
19: Alise Joste, Nesen, K. K. fon Stricka villa
21: UNDER Festival 2019, Autentika
28: Super Besse, Human Tetris, One One
28: Laika Suns, Siguldas pils kvartāls
OKTOBRIS
03: Behemoth, Palladium koncertzāle
03: Kārlis Kazāks, Melno Cepurīšu Balerija
Viss kalendārs »
Labprāt uzklausīsim jūsu mūziku —
sūtiet to mums!

Intro.lv 2016.gada labāko Latvijas albumu TOP 10

Intro, 2016. g. 23. decembrī

Latvijas mūzikas pasaulē šis ir bijis ražens gads — dienasgaismu šogad ieraudzīja visnotaļ liels skaits ierakstu, un tai skaitā visnotaļ daudz lielisku albumu, no kuriem arī intro.lv komanda mēģināja izvēlēties desmit labākos. Par, mūsuprāt, labākajām aizgājušā gada platēm lasi zemāk.

10. northern cnorthern c

Mr. Myster un Miķelis Putniņš jeb Northern C kopā ir radījuši vienu no interesantākajiem un vitālākajiem elektroniskās mūzikas albumiem Latvijā pēdējo gadu laikā. Aktīvā dzīvo instrumentu skaņu un dažādu efektu izmantošana, kā arī balsu saspēle dueta dziesmas padara viegli atšķiramas no citu pašmāju producentu veikumiem, palīdzot izcelt vienoto apvienības rokrakstu visdažādāko noskaņu skaņdarbos. Var protams pārmest, ka ierakstam pietrūkst vēl pāris dziesmu, kas samazinātu pašreiz paliekošo mazuma piegaršu, taču šis nu ir tas gadījums, kad kvalitāte viennozīmīgi pārspēj kvantitāti.

9. Audience KillersAudience Killers

Diezgan skaļi sevi pieteikuši pirms pāris gadiem, pēdējā laikā par Audience Killers aktivitātēm teju nekas nebija dzirdams, kas lika domāt, ka šai gupai ir liels potenciāls palikt par tā arī nekad nerealizētiem pašmāju talantiem. Par laimi, 2016. gads mums atnesa grupas debijas albumu Floating Islands, kurā ļoti sekmīgi izdevies noķert un vēlreiz likt strādāt visiem tiem elementiem, kuru dēļ trio vispār tika pamanīts. Ļoti skaistas un pārpasaulīgas melodijas ierakstā saplūst ar gaisīgu un sapņainu vokālu, radot vienu no šī gada monolītākajiem un plūstošākajiem albumiem Latvijā šogad.

8. Imants DaksisMūžīgā Ģeogrāfa Piedzīvojumi

Imants Daksis Latvijas pagrīdes mūzikas scēnā darbojas jau daudzus gadus — gan ar daudzām grupām (piemēram, Džefras Asinis), gan kā solo mākslinieks ar plašu un daudzveidīgu diskogrāfiju. Kā mākslinieks viņš nekad nav vairījies no kutelīgām tēmām, apskatot gan seksualitāti, gan narkomāniju, pie tam, visam cauri vijas izteikts dabiskums un nesamaitātība. Jaunais albums, iespējams, ir viens no viņa visspēcīgākajiem ierakstiem, gan pateicoties interesantam muzikālajam pavadījumam, kurā var just, ka Imants ir audzis kā ģitārists, gan pateicotes spēcīgajiem tekstiem, kuri atspoguļo mūsdienu pasauli caur mākslinieka trauslo lēcu.

7. Carnival YouthPropeller

Sekot savam izlaušanās albumam nekad nav viegli, īpaši tad, ja ar iepriekšējo Latvijā ir izdevies sasniegt visu, kas vien sasniedzams, un pat iegūt pretstižo EBBA Award. Carnival Youth ir ļoti sekmīgi izvairījušies no otrā albuma lāsta, nevis vēlreiz cenšoties nokopēt No Clouds Allowed veiksmes formulu, bet gan dodoties tālāk savos muzikālajos meklējumos, aktīvi eksperimentējot ar psihodēliskām skaņām un daudz komplicētākām dziesmu konstrukcijām. Šajā albumā noteikti nav vēl viena Never Have Enough, taču tā vietā tiek piedāvātas nobriedušas, pārdomātas un komplicētas melodijas, kas kvartetu ir pacēlušas jaunā kvalitātes līmenī.

6. Gatis Ziema Un Karaliskā DekadencePēdējā Derība — Pirmā Grāmata

Gatis Ziema plašākai publikai varētu būt pazīstams kā viens no Nepilngadīgās Annas dalībniekiem, taču šogad Gatis izdevis albumu kopā ar projektu Karaliskā Dekadence. Pēdējā Derība — Pirmā grāmata ir skaists un kvalitatīvs ieraksts, kurā bagātīgā instrumentācija prasmīgi izmantota, lai uzburtu skaņu ainas, kas ilustrē dzejiskos tekstus. Kā jau liecina tādi dziesmu nosaukumi kā Nelaiķa Pavadonis un Melnais Pavēlnieks, albums ir teatrāls un vietām nedaudz pārspīlēts, atmiņā uzvēdījot Oskara Vailda daiļrades cienīgu bohēmas atmosfēru, ko tikai vietām pārtrauc vietā vai nevietā iesprucis lamuvārds vai kas cits, kas atgriež realitātē. Kāds cits, šo darot, visticamāk izklausītos pēc pretencioza kretīna, taču Gatim un viņa komandai sanāk par pārsteidzoši labi. 

5. 100 Baltas DvēselesVienaldzība

Apvienības 100 Baltas Dvēseles iepriekšējais albums iznāca pirms septiņiem gadiem, bet tas uz kopējā Latvijas mūzikas fona bija pietiekami unikāls un interesants, lai pa šo laiku viņi nebūtu aizmirsti. Pirmā lieta, kas ienāk prātā, klausoties grupas otro albumu, ir tas, ka salīdzinot ar viņu debiju, šis albums izklausās krietni elektroniskāk, pie tam sadzirdēt var gan kaut ko no sintpopa, gan ambientākas skaņas, gan lauztus ritmus. Tomēr, par laimi, šie dažādie elementi veiksmīgi sadzīvo kopā gan savā starpā, gan ar Mārtiņa Jansona emocionālo vokālu un Alises Jostes klusajām harmonijām. Kad 100 Baltas Dvēseles bija tikko parādījusies uz apvāršņa, daudzi teica, ka tuvākais atsauces punkts viņu mūzikai ir Radiohead, un tas arī šķiet atbilstoši — gan toreiz, gan tagad. Tiesa gan, ja viņu debijas albumā bija sadzirdamas paralēles ar OK Computer, šis drīzāk atgādina to, ko Radiohead (un arī Toms Jorks vienatnē) ir darījuši pēc gadsimtu mijas. Tas gan nav jāsaprot tā, ka 100 Baltas Dvēseles mēģinātu atdarināt Radiohead skanējumu, drīzāk gan vienkārši viņu pieeju mūzikas veidošanai, cenšoties spēlēties ar aktuālāko šī brīža elektroniskajā mūzikā.

4. Židrūns Un Tas, Ko Nevar Nest

Jauns Židrūna albums vienmēr būs svētki Latvijas indie mūzikas skatuvei. Un Tas, Ko Nevar Nest ir kvalitatīvs indīroka ieraksts, kurā agrīno Arctic Monkeys un Foals ietekmes savijas ar pašas grupas interesanto pasaules un muzikālo skatījumu. Šī ir plate, kurai ir potenciāls kļūt par hītu, pateicoties lipīgajām dziesmām, kuras ir viegli pieejamas, bet tajā pašā laikā noslīpētas un kvalitatīvas. Mūsdienu Latvijas mūzikas scēnā šādi ieraksti negadās bieži, un to iznākšana ir jāatzīmē un jāsvin.

3. Arturs Skutelis un Tvērumi Audums

Pēc nelielas pauzes no mūzikas Arturs Skutelis šogad atgriezās ar koncepta albumu Audums. Šoreiz Skutelis (agrāk izmantotais skatuves vārds) nav viens. Ar pavadošās grupas Tvērumi parādīšanos pie apvāršņa nedaudz mainījies arī iespaids, ko atstāj Skuteļa radītā mūzika. Albuma konceptuālais motīvs nav nekas jauns viņa mūzikā, ar ko arī varētu izskaidrot interesanto faktu, ka dažas no kompozīcijām ir pārveidotas no Skuteļa iepriekšējiem albumiem. Tikmēr iepriekš izveidotus bītus ir aizvietojis dzīvās mūzikas pavadījums. Tieši apzīmējums „dzīvā“ ir atslēga šī ieraksta mūzikālajā daļā. Albuma skanējums ir kaut kur starp dzīvo ierakstu un albumu sesiju demo ierakstiem,un tas piešķir jaunu elpu arī dziesmu tekstiem. Šāda pieeja hip hop mūzikai nebūt nav nekas jauns, bet Latvijas mērogā noteikti apsveicama un pat gaidīta.

2. Juris SimanovičsKā Samierināties Ar Savu Nenozīmību

Juris Simanovičs ir viens no tiem vārdiem, kas komentārus neprasa. Un tomēr, lai arī šķiet, ka visiem jau zināms, ko no viņa gaidīt, šoreiz Juris ir pārspējis pats sevi, sarakstot vienu no smagākajiem šī gada albumiem — lai arī Kā Samierināties Ar Savu Nenozīmību saglabājies atpazīstamais skanējums, šis albums ir daudz tiešāks un, pateicoties tā nosacītajam minimālismam, daudz iespaidīgāks. Ir gan akustiskas ģitāras, gan elektronika, un ierakstā dzirdamas gan dziesmas, kas iederētos jebkurā Bērnības Milicijas ierakstā, gan negaidīti skaņu eksperimenti. Juris nojauc sienu starp klausītāju un mūziku, ļaujot līdz mielēm izjust skaudrumu un skumjas un neļaujot novērsties. Jura dzeja un mūzika ir tik tieša, ka vietām kļūst neomulīgi, un albumu noklausoties, eksistenciālu skumju klātbūtne ir pat ļoti iespējama. Samierināties ar savu nenozīmību nav nemaz tik viegli.

1. Rīgas ModesFantastiski

Tagad Rīgas Modes albuma nosaukums liekas gandrīz vai gaišredzīgs. Fantastski, grupas debijas albums, pirms mēneša tika atzīts par aizgājušā gada labāko mūzikas albumu Latvijā, saņemot Austras balvu. Kopš albuma iznākšanas aprīlī manāmi audzis arī grupas atbalstītāju skaits. To visvieglāk izskaidro pats albums, jeb, precīzāk, tā dziesmu vārdi. Tajos atspoguļojas situācijas, ar kurām ikdienā mēdz saskarties daudzi jaunieši un tas, protams, pievelk viņus vairāk nekā vispārīga vai politiska dziesmu tematika. Tomēr lielākos aplausus pelnījis grupas izvēlētais virziens žanra ziņā. Indie mūzika jau kuro gadu kļūst ar vien šķidrāka, bet joprojām ir diezgan populāra. To savienojot ar disko mūzikas elementiem, Rīgas Modēm ir izdevies ievilkt ķeksīti arī pie otras pusaudžiem populāras nodarbes — dejām. Negribētos teikt, ka Fantastiski ir albums, kas kopā salikts gandrīz vai pēc biznesa plāna, bet fakts, ka tas tādu atgādina, tikai apliecina to, cik ļoti labs šis albums ir izdevies. 

Tavs komentārs